perjovschi dan on Tue, 20 Jun 2006 11:40:41 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] bienala bucuresti

Am fost extrem de ocupat in ultima vreme si n-am apucat sa scriu pe lista si s-au strins ceva subiecte care ma intereaza, bienala bucuresti, UAP, programul dizzydent). De aia le iau pe rind:

  Astzazi Bienala Bucuresti

  In vremea in care underground si manga se vede la Carturesti si poornografia cu foarte multi bani la MNAC consider o expozitie la Muzeul de Geologie si Gradina Botanica un lucru bienvenit. Mie imi aduce aminte ca o scena artistica e mai larga decit pare ca exista solutii decente la probleme care par de nerezolvat.
  Adica cum sa faci ceva inafara statului, primariei si clasic de-acuma la noi inafara unei bune parti din scena artistica?. Cum sa faci ceva cind totul pare impotriva ta?

  Inainte de Bienala am fost atentionat mieros de oameni care nu-mi sint prieteni dar se simt datori sa-mi protejeze onoarea, sa nu cumva particip ca va fi o expozitie slaba si "ala" e cineva de ocolit. Dupa bienala am constat ca atentionatorii nu numai ca frematau de fericire ca l-au cunoscut pe curator dar au mai si expus pe sest in sufrageria personala unii din artistii participanti in bienala.

  Deci nu bienala era problema ci participarea mea la bienala. De aia declar pe propria raspundere ca ma simt onorat ca am partícipat. Nu ei s-au folosit de mine cum spuneau dragii tovarasi ci eu m-am folosit de ei. Am avut ocazia sa expun in Bucuresti unde n-am mai facut-o expozitional din 2000.

  Domna de la biletele gradinii botanice care nu stie unde-i expozitia este simetrica cu domnul care pazeste parlamentul si nu stie unde este muzeul din fundul parlamentului. Diferenta este ca muzeul din fund are bani de la stat sa-i explice si domnului si doamnei ce-i aia si unde se gaseste arta contemporana nationala.

  Cine a venit la vernisaj si a mers cu autobuzul de la o locatie la alta a participat in opinia mea la una din cele mai interesante lucrari ale bienalei. Curatorul si-a explicat actul curatorial (care i-a nedumerit pe unii comentatori romani obisnuiti cu press releasurile care nu spun nimic) la fiecare locatie si a doua zi intr-o excelenta conferinta la CND (unde nu i-am vazut pe nedumeriti). Nu mi s-a intimplat nicaieri in nici-o bienala, curatorul sa vorbeasca cu pasiune despre lucarea mea unui public venit special sa o vada.
  Ca artist m-am simtit tratat excelent.

  Sint lucruri de criticat la Bienala Bucuresti, sint lucruri de discutat si sint si lucruri de care ar trebui sa scapam odata pentru totdeauna dar oare nu ne-am obisnuit comozi, mura in gura, coada la pruna?  Oare nu vrem sa vedem ceea ce deja stim? Oare nu sintem prea happy si prea sunday? oare nu stim noi deja tot? ce mai vin astia sa ne arate ce?  si mai ales cum dracu au putut "astia" face ce-au facut fara sa ne ceara "noua" voie?

  Cred ca aceasta este reala problema. Avem o scena de arta mititica si pentru unii e deja prea mare ca iata n-o pot controla pe toata!

  Nu am citit in textele scrise in presa din romania despre continutul bienalei ci doar despre cadrul ei si vad ca discutiile, alea care sint, se opresc la etichete.

  Eu am vazut citeva lucrari bune si m-am dus in locuri unde n-am fost niciodata in 15 ani de cind stau in Bucuresti. Am avut surpriza unor locatii potentiale extraordinare Am vazut integrarea in arte vizuale a celei mai dinamice platforme din Bucuresti adica CND. Cu ocazia bienalei am intilnit oameni interesanti veniti special din Zurich, Lublijana sau Milano. Am cunoscut citiva artisti tineri din bienala sau din publicul bienalei foarte interesanti. Si nu in ultimul rind am vazut o echipa organizatorica tinara care nu vine din zona artelor si tocmai de aia nu are nici complexele si nici prostiile ei.

  Din punctul meu de vedere asta nu e putin lucru.

  In rest ramine precum Rainer Ganal, pe bicicleta impotriva curentului...

  dan perjovschi