Gabriel Baldovin on Tue, 20 Jun 2006 12:46:33 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] Basecu a fost sincer cand a declarat ca e comunist

 Discursul recent al lui Basescu a fost penibil.
  Reforma radicala promisa de Basescu nu este astazi decat demagogie curata. Criticile adresate guvernului sunt vorbe in vant iar presiuni pentru reforma radicala nu au fost facute. Parghiile de care dispune (demiterea guvernului de exemplu) nu au fost folosite pentru aceste presupuse scopuri. Totul este doar strategie electorala.

 Furia lui pe gestionarea sistemuluiu medical si educational este o ipocrzie fara margini. Banii care intra la buget ca urmare a asigurarilor de sanatate nu sunt facuti public. Nimeni nu stie ce sume se invart pe acolo. Asta pentru ca s-a format o traditie in sistemul fiscal romanesc ca din fondurile pt. sanatate sa se ia si sa se dea pe la fabricile cu pierderi. Asta e! Astia ies in strada si fac prapad, bolnavii nu.
 La invatamant e alta buba. Atata timp cat importurile sunt mai mari decat exporturile orice sistem de invatamant este rupt de realitatea economica. Daca industria e pe butuci a continua pregatirea unor generatii pentru perspectiva somajului este o crima. Profesorii obositi si rutinati ar trebui si ei pusi pe butuci asemenea reperelor comuniste fata de care tin discursuri nostalgice. Aceste fosile care inainte de '89 au decimat sufletele unor generatii intregi cu educatia salbatica iar astazi nu au nici un fel de imbold si formare de a face educatie deschisa sint primele care trebuie eliminate.
 Din pacate sistemul de invatamant (care inseamna in primul rand conservatorism) este inutil intr-o societate de tranzitie. Eu am vazut asta pe pielea mea pe cand am fost profesor. Nu poti sa faci educatie cu un sistem subfinantat. Cel mai bine ar fi ca unele dintre materii sa fie pur si simplu eliminate din scoala din lipsa de finalitate. In schimb cele care is bune pentru formarea tinerilor trebuie pastrate. Ma gandesc aici la Politologie, sociologie, eventual studiul culegerii capsunilor in Spania... Si altele. Sint satul de nivelul ridicat al scolii romanesti, cu ifosele umaniste traditionaliste care in pauza fac apelul manelelor. La ce bun o "educatie aleasa" astazi cand ciolanul este semnul disperarii unei societatii cu adevarat salbatice.
 Banii aruncati pe fereastra pentru ca elevii sa ia exemplu de la profesori despre cum NU trebuie sa faca in viata mai bine ar fi investiti altundeva.

  Ascultand la radio ultimul sau discurs am avut sentimentul de deja-vu. Ma gandeam la Liderul acela cunoscut al protocomunismului chinez care a lansat "revolutia culturala" prin care si-a decimat aliatii (de fapt potentialii rivali) dupa ce i-a lasat sa conduca un timp. De fapt intreaga guvernare comunista de pe glob a avut ca numitor comun acel reflex al revolutiilor si doborare a dusmanului de clasa eventual stabilit ad-hoc. Basescu continua revolutia. Bravos maestre! Asteptam urmatorul pas.

  {http://www.members.lycos.co.uk/gabald/stencils/basescu.jpg - http://www.members.lycos.co.uk/gabald/stencils/basescu.jpg} ______________________________________________
Esti plictisit? Vezi ce anunturi s-au mai afisat la avizier!
http://search.avizier.ro/?q=anunturi