Adrian Mihai on Mon, 8 Apr 2002 02:33:08 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-ro] Re:propunere

>mic comentariu:

>"destructiv" in acest caz nu reflecta toata realitatea:
>individul care isi taia venele era in al noualea cer pentru ca devenea
>celebru. stia ca taieturile nu ii vor fi fatale, iar suferinta pe care si-o
>provoca in fata camerei il facea rege printre ai lui.
>("Citadela" lui Saint Exupery incepe chiar cu acest motiv)
>
>influenta camerei asupra subiectilor filmati este aceeasi si in cel mai
>domestic interviu.

"Individul" era o fata minora care locuia in canalizare, departe de
scoala, carti, sau intelegerea fenomenului mediatic. Se poate
argumenta ca prin gestul ei incerca sa initieze o interactiune, sa
capete, pur si simplu, "atentie" la un nivel fundamental uman, mult
mai mult decat orice expunere "mediatica" deliberata. Fara a
constietiza implicatiile actului exhibitionistic in sine, tanara
respectiva, se obisnuise probabil, parea evident si faptul ca nu
comitea gestul respectiv pentru prima data, sa capete atentia ravnita
din partea celor din jur tocmai prin intermediul acestui act. Cea mai
mare parte a responsabilitatii ramane asupra
operatoarei/regizoare/producatoare, al carei nivel de intelegere a
situatiei erau net superioare "subiectului".

Adrian Mihai