Marja Oosterman on Wed, 30 May 2001 15:02:04 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Virusvoorlichtingscentrum/meldpunt nodig? Re: [Nettime-nl] virus?

At 13:12 30-05-2001 +0200, Francisco wrote:

>Ja, dat vraag ik me ook wel eens af. Maar zou het gebrek aan voorlichting
>zijn? De nep-viruswaarschuwingen maken succcesvol gebruik van twee heel
>menselijke eigenschappen: angst en het verlangen om anderen te helpen.
>
>Vroeger stoorde ik me er vreselijk aan, aan die nepwaarschuwingen en de
>onwetendheid waar ze voor staan. Nu vind ik ze eigenlijk wel sympathiek
>omdat ik ze meer zie als vriendelijke, zij het onbeholpen, gebaren van
>behulpzaamheid.

Die gebaren laten zien dat er nog wel wat over is van de mentaliteit waar
we onze optimistische visie over www ooit op baseerden ;-)

>Waarom zijn er geen anti-nepviruswaarschuwingscanners (dubbele woordwaarde)?

Past niet op het scrabblebord ;-)

H.groet,

Marja

<http://www.dan.nl/>De Agenda van Nederland bundelt, schakelt en
koppelt...
omdat er meer is dAN E-commerce...

kopij per E-mail:  redactie@dan.nl

Uitgave: St. NoPapers, digitale uitgeverS... virtualiter sedert 1988
Tel.: 030-2544519 (ma t/m vrij 11-16.00 uur)