Francisco van Jole on 8 Dec 2000 17:16:57 -0000

Re: [Nettime-nl] PS op 'ad hominem'

At 14:39 08-12-2000 +0100, Peter Olsthoorn wrote:

>Rushkoff bekijkt het beter:
>So we whine on about how big business doesn't belong online, won't really
>make any money, and should leave us all alone to play and interact in our
>publicly owned, civil-minded datasphere. What are we, crazy?
>
>en wat daaronder volgt: http://www.rushkoff.com/prize.html :

En dat eindigt met "Let's milk every last drop from the corporate cows
before they figure out they've been nourishing an infant who means to
swallow them whole."

Hoezeer ik Rushkoff ook waardeer, hij houdt - ook al is het
tongue-in-cheek, een pleidooi voor belazerij. Laten we doen wat al die
netprofeten al jaren doen, zegt hij eigenlijk, want we hebben er als
internetliefhebbers alleen maar voordeel van. Afgezien van het feit dat ik
het laatste sterk betwijfel heb ik er ook principiele bezwaren tegen. Ik
houd er niet zo van mensen te belazeren, zelfs mijn tegenstanders niet.

>Mocht Francisco zich verder tot Heilsoldaat van het internet willen
>ontwikkelen, dan hier een aanwijzing uit 1984:
>
>"All propaganda must be popular and its intellectual level must be
>adjusted to the most limited intelligence among those it is addressed
>to. Consequently, the greater the mass it is intended to reach, the
>lower its purely intellectual level will have to be."
>
>;-)

Lees eerst van dezelfde schrijver 'Homage To Catalonia', waar 1984
grotendeels op gebaseerd is, en ga je dan heel hard schamen om je eigen
onbenul.
O wacht, je vond het belazeren van de boel een wijze, valide strategie.
Laat dat boek maar zitten dan.

Grappig trouwens dat je Orwell aanhaalt want hij deed met die vorige -
communistische - revolutie, precies datgene (zij het vele malen beter)
waarvan je mij nu verwijt dat ik het doe. Ik neem aan dat je ook liever had
dat Orwell zich naar de apparatsjiks had gevoegd en vooral niet moest
zeggen dat het allemaal leugens en bedrog was wat er werd verkondigd. Want
dat is maar moreel gezeur .

Prettig weekend.

groet, groet,

Francisco van Jole

http://www.2525.com
wekelijkse nieuwsgids - webcam - e-zine - etc.