Ognjen Strpic on Sun, 18 May 2003 20:44:14 +0200 (CEST)

Re: [nettime-see] media index

jaka zeleznikar <jaka@jaka.org>:
> hm, medijo so kao to in bodo taki vedno, vsaj jaz ne vidim razloga, da
> bi se spremenili,
> glede na to, da so del trga,

:-)) nedjeljni fatalizam, ha?

zar ne misliš da je Internet zbog radikalnog smanjenja troškova
proizvodnje, koji drugi mediji mogu pratiti samo korištenjem ekonomije
veličine, ipak u nešto boljem položaju, bar potencijalno?

to, naravno, još nije _razlog_ za promjenu, ali otvara prostor za takvu
promjenu

> no, to kar hočem povedat je, da večina medijev (sploh spletni) običajno
> črpa 95 % če
> na kar vse iz enega vira: lokalne tiskovne agencije, morda dveh, če
> obstajata in morda morda
> morda še kaka večja mednarodna press agencija tipa reuters
>
> (kar več kot dobro pojasni, da večinoma vsi mediji pišejo iste stvari)

u Velikom Svijetu, gdje je mnogo više "alternativnih" news servisa,
problem indeksa kakav je recimo news.google.com je u tome što
perpetuiraju takav način rada njihovim ignoriranjem (na primjer, nedavno
je objavljeno da neće indeksirati anarhistički news sajt
www.infoshop.org)

u nekoj optimističnoj, ali mogućoj viziji, web news servis može
iskoristiti svoju hipertekstualnost tako da iz "malih" medija (mailing
lista, web stranica zajednica, udruženja itd), vjerojatno preko drugih
"posredničkih", manje specijaliziranih servisa, prezentira neku
selekciju sadržaja tih malih medija. tehnički i financijski za to nema
zapreka -- stvar je u tradicionalnog organizaciji redakcija,
orijentiranih na agencijske i druge "velike" medije, opipljivih problema
ne vidim

tu je bitno da čitatelj trećeg, petog itd. medija u tom lancu može
dobiti _originalni_ sadržaj prve njegove karike. _to_ je indeks medija
kakav bih ja želio, i kakav nije nemoguć

> tako, da gre običajno problem novic (izbora, ideološke filtracije itd)
> še korak nazaj,
> do samih tiskovnih agencij

agencije su uvijek veliki uniformatori i vjerojatno ne mogu drugačije
(ovo ne bi trebao biti fatalizam, nego priznanje ograničenja novinske
agencije kao takve). na primjeru jezičnog "materijala" to dobro pokazuje
Manuel De Landa u knjizi Tisuću godina nelinearne povijesti (Zagreb,
2002; A thousand years of non-linear history, New York 1997), u
posljednjem dijelu

Ognjen

Nettime-SEE mailing list
Nettime-SEE@nettime.org