Galeria de Arta Contemporana Muzeul National Brukenthal on Mon, 29 Nov 2010 22:21:46 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Galeria de Arta Contemporana a Muzeului National Brukenthal prezinta ANCA MURESAN / TABLOUL DIN PICTURA

Galeria de Arta Contemporana a Muzeului National Brukenthal prezinta

ANCA MURESAN / Tabloul din pictura

5 decembrie 2010 – 3 ianuarie 2011

vernisaj, duminica, 5 decembrie, orele 12.00

Sibiu, str. Tribunei, nr. 6

Orar: miercuri - duminica / 10.00 - 18.00

Motivata de modelul si istoria Pinacotecii Brukenthal, *Galeria de Arta
Contemporana a Muzeului National Brukenthal organizeaza anual o serie de
expozitii si dezbateri dedicate picturii. In acest an, galeria prezinta
expozitia artistei *Anca Muresan (n. 1965, Bucuresti). Anca Muresan traieste
si lucreaza la *Dusseldorf si la Bucuresti, reprezentand una dintre
directiile noului spiritiualism in pictura. *„Eu am creat un fundal pentru
existenta, un camp nespecific societatii actuale, in care starea de
potential mai ca nu este depasita, iar stergerea imaginii are rol de
afirmare nediferentiata a existentei. Timpul sterge si implicit fixeaza,
caci prin stergerea sau topirea caracterului exterior se amplifica prezenta
caracterului interior al lucrurilor si fenomenelor”, declara Anca Muresan.

*Ce leg**a**tur**a** are imaginea **i**n pictur**a** cu ceea ce consider**a*
*m noi a fi realitate? Se poate face din pictur**a** subiect al picturii?
Cum ne raport**a**m ast**a**zi la pictur**a**? Prin ceea ce noi cunoa**s**tem,
vedem sau lu**a**m c**a** ar fi adev**a**rat de pe p**a**nz**a**?*

„Cred ca avem aici un raspuns la (falsa) dilema figurativ-abstract. In alta
cheie, as putea aminti de ’producerea realitatii’ (Fiedler) in si prin
pictura; sau de ‘indepartarea de natura’ (Oskar Baetschmann) si
anularea/transformarea peisajului in pictura contemporana; sau despre
prezenta auctoriala. Pe toate le-am regasit in pictura Ancai Muresan, pe
care am privit-o si ca pendulare intre transparenta si opacitate (Philippe
Junod). Cred ca Anca Muresan face parte dintre artistii care gandesc, adica
aprofundeaza realitatea, ori aceasta cere timp, concentrare, maturare (nu
maturizare). Presupun (doar) ca a picta inseamna, pentru Anca Muresan,
reflectii indelung asumate, pentru a fi exprimate intr-o maniera vizuala
convingatoare.” (Ruxandra Demetrescu)

*Pe rand, academii influente de arta tind sa revigoreze intelegerea asupra
picturii, invitand artisti al caror demers pleaca de la pictura abstracta,
dar converge inspre instalatie. Este cazul lui *Tomma Abts si Katharina
Grosse, care au fost invitate sa predea la Academia de Arta din *Dusseldorf,
Andreas Slominsky, **profesor la *Hochschule fur bildende Kunste*, Hamburg
sau Gunther Forg, profesor la Academia de Art*a din Munchen* . In acest
context, deschiderea expozitiei va fi insotita de o discutie despre starea
picturii in invatamantul de specialitate din Romania, cu titlul *„*Ce caut*a
* pictura in arta contemporan*a*?*”*, moderata de **Ruxandra Demetrescu,
rectorul Universitatii Nationale de Arta din Bucuresti. **La dezbatere vor
participa Adrian Guta, profesor in cadrul departamentului de Istoria si
Teoria Artei al  Universitatii Nationale de Arta din Bucuresti, Petru Lucaci
si Alexandru Radvan , profesori in cadrul departamentului de pictura al
Universitatii Nationale de Arta din Bucuresti, Ioan Sbarciu, presedintele
Universitatii **de Arta si Design din Cluj,** Marius Bercea**, profesor in
cadrul catedrei de pictura de la Universitatea de Arta si Design din Cluj,
Calin Stegerean, directorul Muzeului de Arta din Cluj, **Erwin Kessler,
critic de arta si curator, Bucuresti, Dan Popescu, directorul Galeriei H’art
din Bucuresti.*