catalin rulea on Tue, 2 Nov 2010 18:18:05 +0100 (CET)

Re: [Nettime-ro] MethodologieSS oF Modern ParasiteSS

Nu as spune ca gasesc neinteresant stilul tau e-mail-oratoric.
Desi in acelasi timp pot intelege de ce aceasta lista si-a pierdut din
seriozitate de-a lungul timpului.
Inteleg ca scenariul tau este urmatorul:
Alexandru Patatics si Dana Catona intretin aceasta lista pentru a manipula
abonatii prin intermediul ei. Interesant.
Intr-un fel ei sunt asociati si cu Dan Perjovschi... mai jos numit "amant".
Practic meandrele manipularii fiind de-a dreptul incalcite.
Tu, intelegand acest lucru, trimiti mailuri anarhiste care pentru foarte multi
abonati intra la categoria "spam".
Astfel, lista isi pierde din seriozitate si este abandonata de foarte multi.
In acelasi timp nici cenzura nu poate exista pentru ca lista si-ar pierde
definitiv credibilitatea.

Exemplul nettime-ro (aleatoriu practic, doar pentru ca scriem acum, aici)Âeste
concludent.

Un individ construieste ceva. La inceput exista entuziasm sau macar indiferenta.
Dupa care produsul lui devine cunoscut, apreciat.
Incep banuieli, intrebari... care pana la urma se transforma in aversiune. Ce a
construit acel individ se duce de rapa.

E posibil sa fie ceva universal valabil dar mie imi suna a ROMANESC in sensul
rau al cuvantului.

Revenind la cladiri, Universitate, artisti.

Actorul principal in subiectul cladiri (subiect care ne intereseaza pe foarte
multi din zona culturii) este STATUL roman, care la un moment dat in timp a luat
cu japca de la cetatenii lui bunuri imobile. Acolo a inceput un rau ireversibil
pe care il traim si astazi.
RETROCEDAREA: Daca strabunicul a fost un om cu educatie si a construit o casa
care nu era destinata "maselor" nu inseamna ca eu nu pot sa o revendic si sa
deschid o sala de jocuri de noroc in ea. GRESIT. In Ruse era o casa pe care
proprietarul a cedat-o prin testament activitatilor culturale.
RETROCEDAREA 2: in Romania e haos hai sa furam si sa falsificam acte.

Daca arta este un parazit in Romania este pentru ca sistemul nu stie sa o
exploateze si sa se ajute de ea.
Daca nu avem valori (asa cum ne dorim toti cred) este nu pentru ca ele nu exista
ci pentru ca nu privim lucid ce ni se ofera.
Ca artist nu te intereseaza sistemul dar ca sistem trebuie sa te intereseze
artistul pentru ca de aceea exista Universitate care formeaza artisti.
Varianta 2: Universitatea nu si-a propus sa formeze artisti ci doar oameni apti
de angajare care sa lucreze pentru mase. OK.
Atunci artistul este un parazit dar ce te faci cand acest parazit devine brand
de tara?
Probabil ca noi preferam ca brand de tara doar gimnaste si fotbalisti pentru
ca-i vadÂmasele la televizor (nu e o varianta gresita).
Probabil preferam manipularea Mallurilor si Otvurilor decat cea a artistilor,
scriitorilor, Universitatilor, regizorilor... (nici asta nu eÂgresita).

Am scris cam mult pentru un chat...

Dar pentru ca s-a tot pomenit comunismul. Acest sistem a pus ideea mai presus de
om... gasesc asta pervers de interesant.
Propria ta idee (care parea buna) se intoarce impotriva ta si te distruge.
Acum cea mai puternica idee face rating si eventual bani. De aceea arta nu se
mai scrie cu "A".

Ii doresc lui Dan si LieiÂsa gaseasca alt spatiu unde sa ne poata impartsii in
continuare experienta lor.
Ii doresc Universitatii in care am studiat numai bine.