igor mocanu on Fri, 27 Mar 2009 20:05:42 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Urmuz featuring Dan Perjovschi - Lansare de carte

Editura
Cartier lanseaza:

Urmuz, âPagini bizareâ,
cu 15 interventii de Dan Perjovschi

Alaturi de Urmuz vor
mai participa: Simona Popescu & Dan Perjovschi. Va asteptam cu drag
miercuri, 1 aprilie, incepind cu ora 18.00, in holul Facultatii de Litere a
Universitatii din Bucuresti. Str. Edgar Quinet, nr. 5-7,
Sector 1, Bucuresti.

Arta
de avangarda si arta contemporana sint interesante mai ales in punctele in care
ultima se intilneste cu prima. Si s-a tot intilnit pina acum, ultima intilnire
de acest fel intimplindu-se anul trecut, la Varsovia, prin proiectul "Dada
East", in care Marcel Iancu, Arthur Segal si Tristan Tzara s-au intilnit,
intre altii, cu Haruki Farocki, Dan Perjovschi si Lia Perjovschi. De data
aceasta, i-am stabilit intilnire lui Dan Perjovschi cu Urmuz. Titlul
"Pagini bizare" este unul comun, fiecare a venit la aceasta intilnire
cu paginile lui bizare, stabilind un art
featurind art
provoctor de ambele parti, in mixajul artistului vizual Vitalie Coroban, care
s-a ocupat de layout.

Deschide cartea.

âPentru fiecare lucrare de mari dimensiuni concep desenele
Ãn niÅte carneÅele care intrÄ Ãn buzunar. Pe ultimele pagini ale acestor
carneÅele notez nume de oameni Åi strÄzi, ce mai am de fÄcut ce e musai sÄ nu
fac, ce sÄ-mi aduc aminte, ce sÄ uit. FÄrÄ sÄ vreau, paginile astea au devenit
âcevaâ Ãn sine, un limbaj original, jumate desen / jumate text care
se face sincer, fÄrÄ ca eu sÄ Åtiu, artistic. Realitatea este acoperitÄ cu
semne misterioase, mai greu de citit din prima, absurde Ãntr-un colÅ, exacte Ãn
celÄlalt. Toate pictogramele astea, care lasÄ loc mai multor interpretÄri decÃt
ce fac Ãn mod obiÅnuit, reprezintÄ viaÅa mea dintre 2003 Åi 2008, sÃnt cele mai
urmuziene desene ale mele.â Dan Perjovschi

Urmuz, Pagini bizare, cu 15
interventii de Dan Perjovschi, Editura Cartier, Colectia C(ART)IER, 2009, Pret:
28 RON.

In
Colectia C(ART)IER au mai aparut: Vitalie Coroban, Catalog,
2005; Anait si Valeri Kulicenko, Tapiserie,
2004; Alexandru Macovei, Catalog,
1998; Vitalie Coroban, Vlad Gaidas,
Constantin Grozdev, Valeriu Volontir, Republica Moldova. Republic of
Moldova. Album, 1998.

Comandati aici cartile Editurii Cartier

--
Igor Mocanu