Claudiu Cobilanschi on Sat, 24 Jan 2009 17:06:34 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Dezvaluiri privind concursul de proiecte Pavilionul Romaniei - Bienala de Arta de la Venetia

Dragii mei,

Mai jos sunt cateva randuri dintr-un interviu acordat de Stefan Tiron si
Alexandra Croitoru pe tema concursului de proiecte privind Pavilionul
Romaniei in cadrul Bienalei de Arta de la Venetia. Restul interviului,
pentru cei interesati, il gasiti urmand linkul oferit.

cobilanschi

---------------
Ministerul Culturii l-a refuzat din nou pe Constantin Brancusi

Proiectul Mostenirea lui Brancusi este unul din proiectele respinse anul
acesta la Bienala de la Venetia. Este un proiect de echipa propus de
criticul de arta Stefan Tiron si artistul plastic Alexandra Croitoru.

Ce credeti ca inseamna acest refuz?
S.T. & A.C.: Din momentul in care am hotarat sa aplicam pentru Pavilionul
National al Romaniei la Bienala de la Venetia am stiut ca o vom face doar ca
sustinatori ai unor valori adevarate si incontestabile. Am vrut sa aducem un
prinos viu celui mai mare artist roman, tot ce am facut am facut in numele
lui.
Dar cei care aveau responsabilitatea deciziei au ales din nou calea
tradarii. Nu exista demonstratie mai covarsitoare si izbitoare pentru o
criza generala a valorilor care creste, inghite si anihileaza tot ce era
important inainte. Nu de mult Dan Puric avertiza ca "...trebuie sa inceteze
promovarea non-valorilor", dar putini l-au ascultat cu adevarat. Am
considerat ca Pavilionul Romaniei constituie cadrul perfect pentru a
re-aseza Mostenirea lui Brancusi pe locul ei de cinste.

RESTUL INTERVIULUI AICI <http://aerobix.blogspot.com/>