nadia R. on Mon, 3 Nov 2008 19:55:10 +0100 (CET)

[Nettime-ro] subiectul ICR vazut "din afara"

Poate vi se va parea interesant unora dintre dvs (mie mi s-a parut) ,sa
vedeti ce opinie au si oameni din afara domeniului artistic ,dar
preocupati de ceea ce se intampla si cu experienta in  "lupta" cu
autoritatile si obtinere de fonduri, despre problema ICRului.
Reproduc
de pe alt forum de discutii fara a da si numele autorului (neavand
autorizare sa-l citez),dar cu mentiunea ca este o persoana pe care o
respect si in care am incredere:

".... drept sa-ti spun....ICR-ul si-a cam dat singur cu stangu-n dreptul....
Daca sunt proteste...eu cred ca ar trebui facute in primul rand impotriva oportunistilor de acolo....
Am
vazut odata la TV prestatia unui asa zis PR al institutului de la
NY....jalnic...nici macar nu stia numarul legii in baza caruia
functioneaza....nu stia ce statut are...era cu totul si cu totul
aerian......si el ar fi trebuit sa promoveze cultura romana la NY....
Din
alt punct de vedere...sa mai puna si ei osul la treaba...si sa obtina
banii din fondurile europene...ca anul 2008 a fost anul intercultural
european....
La imaginea "shifonata" pe care o are ICR-ul acum...si
la criza generala...un scandal in media...nu cred ca ar fi solutia cea
mai buna....
Avand in vedere ca ICR-ul este o institutie de stat, eu cred ca cea mai profesionista abordare ar fi sa se scrie
 proiecte culturale bine intocmite si foarte bine argumentate, si pe baza lor sa se faca cerere de marire de buget....
Cine
vrea sa sustina ICR-ul....sa vina cu idei...sa munceasca la aceste
proiecte, la bugete, etc....si sa demonstreze ca intr-adevar au nevoie
de bani suplimentari....
Bineinteles ca se poate face o "coalitie"
informala de sprijin a ICR-ului formata din oameni de cultura...se
scrie o petitie, se semneaza si se trimite la Guvern - ministerul de
finante, prim-ministru...etc....dar....in spatele acestei hartii va
trebui depus dosarul cu proiecte care sa justifice aceasta cerere....
Altfel...numai asa....cu petitii si galagie...nu cred ca ICR-ul mai poate obtine ceva....
In acest moment s-a discreditat cam mult..si va trebui sa munceasca la imaginea lui...in Romania...pacat pt lucrurile bune pe care le face, totusi...
M"

Eu nu comentez,dar mi se pare ca  e de bun simt ce spune ,de aceea v-am reprodus si dvs mesajul.

nadiRa