Nita Mocanu on Mon, 11 Jun 2007 11:01:45 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-ro] miscari urbane la gaypride

http://romania.indymedia.org/ro/2007/06/2052.shtml

Un text scris de un participant la actiune Antifa.

PAVILION@yahoo.com, UNEXPECTED_DATA_AFTER_ADDRESS@.SYNTAX-ERROR. wrote: MISCARI URBANE LA GAYPRIDE
http://ion.pavilionmagazine.org/

GayPride-ul de anul acesta a dat masura, mai mult ca niciodata, a
imposibilitati noastre ca natiune sa judecam firesc. Am vazut marsuri
in toata tara impotriva gayilor. Cu pancarde care de care mai absurde
(genul: ?Vrem sa avem o familie normala? - de parca ii pune cineva sa
isi bata nevasta si sa se imbete ingrozitor seara de seara). Mai mult
decit atit toate acestea se desfasurau in timpul summitului OSCE ce vea
ca tema discriminarea. Le-am aratat noi ce e discriminarea daca mai
aveau umbre de indoiala.
  La fel de important imi pare ca toate aceste evenimente au scos la
iveala miscari despre care nu aveam idee ca ar exista la noi:
neonazistii ortodoxi (despre Noua Dreapta auzisem, ce-i drept insa nu
stiam ca biserica sustine formatiuni fasciste), Antifa (miscare
antidiscriminare foarte activa in Occident), Ultra (miscare neofascista
ce se desfasoara in timpul meciurilor de fotbal). De unde deduc ca avem
un peisaj mai colorat decit banuiam.
  Daca crucea celtica stilizata de pe steagurile si tricourile Noii
Drepte a fost ilegal arborata (fiind insemn fascist), actiunile celor
de la Antifa au fost perfect initiate (complet non-violente).
  Daca neonazistii (in cele doua forme ale sale) au actionat asa cum ne
asteptam prin atacuri de forta grupate si de o violenta extrema, iata
ca Antifa isi face simtita prezenta in spatiul urban romanesc pentru
prima data. Imbracati in felul lor caracteristic (in haine asemanatoare
si cu fata acoperita sugerind identitatea comuna) au provocat confuzie
si in rindul fortelor de ordine care i-au cluat drept teroristi si iau
pus la zid. Asta imi sugereaza ca jandarmii nu sint informati periodic
despre aceste miscari si care dintre ele sint violente, periculoase.
  O alta grupare pe care am identificat-o, unica pe plan mondial, este
cea a minorilor care arunca cu pietre. Aratau mai gay decit travestitii
din grupul ce marsaluia calm pe bulevard. Cine ar fi crezut ca micutul
acela pensat si epilat pe picioare o sa apuce o piatra. Ma asteptam ca
gay-ii sa riposteze aruncind cu creioanele dermatografe sau punindu-le
in fata agresorilor oglinzile pudrierelor sa ii sperie putin.