nadia R. on Sun, 29 Oct 2006 09:02:33 +0100 (CET)

Re: [Nettime-ro] Cogealac

 Ma bag si eu in vorba pentru ca sunt o mare
admiratoare a lui Cogealac. Tipul e foarte bun , un
mare artist ,il mirosi de la o posta (talentul, nu
"the maternal sin") si nu as da cu spray pe el nici in
ruptul capului.
El este si autentic si original, lucruri pentru care
orice artist ar face si moarte de om sa le atinga pe
ambele in aceeasi viata.....este nealterat si in
relatia cu altii dar si cu sine.
Sa fie foamea secretul sclipirii geniului??
Si burta plina cauza orbirii noastre?
sa nu uitam totusi ca majoritatea colectionarilor de
arta este formata din cei care isi permit sa cumpere,
adica oamenii cu bani, "burtile pline"....Lasand la o
parte categoria celor care isi asorteaza tabloul cu
covorul, ma intreb :poate un om ghiftuit sa aprecieze
creatia unuia flamand? Sa fie pe aceeasi lungime de
unda?
Cred ca da, atata vreme cat privitorul, consumatorul s
e poate identifica cu ceva, oricat de mic din opera
artistului. Dar ce ne facem cand vedem in lucrarile
lui tocmai ceva din partea noastra intunecata, de care
ne temem si de care vrem sa uitam ,din originile,
radacinile noastre de care ne e ..rusine uneori...
Cine ar cumpara tabloul care sa-i aduca zilnic aminte
ca lumea lui Cogealac exista?
Un om cinstit, probabil.
Dar sa aiba si bani...
Avand in vedere cati oameni cinstiti si cu bani sunt
si admiratori de arta...nu e de mirare ca Aurel nu e
milionar in aceasta viata cum ar merita.
Dar bogat este!
Atat de bogat ca..il admir, il iubesc, mor de
invidie...

NadiRa
(o artista care isi permite LUXUL de a picta)

PS: Am citit aici ca pictorul a avut probleme la vama
culmea! ca sa iasa cu PRORIILE lucrari! I-a trebuit
hartie si semnatura de la ALTII ca sa iasa cu
proprietatea sa! dar de ce ma mir? Era vorba de vama
ROMANEASCA,nu?
Eu una stiu ca exista lege (parafata chiar de Primul
colectionar al tarii-pe vremea aceea-Adrian Bombonel)
precum ca opera artistilor IN VIATA nu face obiectul
clasarii in patrimoniul mobil si fiecare e liber sa le
exporte (mi se pare de bun simt!) daca declara pe
proprie raspundere ca este autorul lor. eu una am
trimis multe lucrari in afara si aceasta declaratie a
fost buna la vama, n-am avut probleme.
Sunt curioasa ce experiente au avut si alti artisti?