Ovidiu Octav Florea on Tue, 12 Sep 2006 10:27:43 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-ro] Ana Banica

frate mi-ai trimis acelasi email de 5 ori...mai lasa-ma te rog...vreau sa fiu in listre dar nu sa primesc mesajele tale de dragoste la friecare 5 minute

teodor graur <dograur@yahoo.com> wrote:
  TRICOLOR RASTURNAT

Ana Banica revine, in septembrie, la HT003 gallery, cu Ready-Made, cu focalizarea kitsch-ului, cu tricolorul romanesc. Cunoscuta deja, prin pictura "gata-facuta" (musamaua imprimata industrial cu imagini diverse - flori, animale, vederi - pe care a scris, simplu, "Pictura"), artista isi dezvolta programul in mod coerent, sistematic si demonstrativ, investigand zone delimitate pentru cercetare. Cultura populara este, in prezent, domeniul ei de interes; exista o varietate de kitsch aferent: un kitsch al strazii, un kitsch urban, kitsch-ul turistic, religios ori national...
Ana Banica prospecteaza, din interior, o zona subliminala, ceva ce avem cu totii de acasa; acel spatiu ideal, in care personalitatea feminina se manifesta: am crescut cu grija ocrotitoare a mamei, cu artefactele produse de ea. Casa bunicii - un mic paradis, incarcat de mile-uri, macrame-uri, cusaturi; tot ceea ce se poate face cu panza si cu ata in spiritul acelui paradis domestic.
Putem sa numim asta kitsch casnic - material bun pentru proiecte a la Komar & Melamid, dar pe de alta parte, privim aceste lucruri cu nostalgie si intelegere.
Pentru ca au valente reprezentative, artista le conecteaza cu culorile nationale. Si tricolorul este un cod, la care noi, romanii, reactionam afectiv. In vorbirea curenta, spunem "rosu - galben - albastru", ca si cand am citi rasturnat (poate din interior?) ordinea culorilor, si asa l-a pictat Ana Banica.

Teodor Graur

-->
arhiva: http://amsterdam.nettime.org/