Gabriel Baldovin on Sat, 21 Jan 2006 13:54:01 +0100 (CET)

Re: RE: [Nettime-ro] Semnificatia stencilului cu armata

  Ha!
    Trebuia sa-mi dau seama ca replica ta era o gluma. Dar grabit cum eram si dornic sa-mi sustin cu argumente pozitia am pierdut din vedere aceasta posibilitate. Si eu am facut armata si am avut parte de socuri tipice. Nu chiar ca ale tale, dar apucaturile se puteau citi si la varianta postdecembrista a ei in Romania. Oricum poti fi multumit ca ai avut si norocul de a avea deasupra ta cel mai instelat cer .
    Cat despre procesul comunismului si intentia ta initiala de a provoca o dezbatere, stencilul meu are mare legatura cu ea chiar daca ii lipseste calmul despre care tu vorbesti.
    Exista doua feluri de uitare a acelor orori: primul este cel al "uitarii" de tip militarist, adica a schimbarii macazului despre care vorbeam in mesajul anterior; celalalt este cel al uitarii prin neprezenta la acele evenimente. Tinerele generatii care vin si care habar n' au despre revolutie si Ceausescu este cea mai buna rasplata pentru acele crime. Sunt uitati si martirii, e adevarat, dar eu am incredere in imperativul categoric. Exista o instanta interioara de judecare a ceea ce fiecare este si ceea ce a facut. Fie ca e Dumnezeu, fie ca e Supraeu el este cel ce macina si ususca sufletul celui care a facut crime.
    Este un mod de autoreglare etica a speciei. Acesti insi devin un fel de "asa nu" ai speciei. Boala lui Hitler e tipica. Ai judeca pamanteste este un surogat de pedeapsa care le poate crea impresia ca si-au ispasit vina si sa greseasca din nou. Faptul ca nimeni nu-i recunoaste nu inseamna ca au o viata linistita. Ei proiecteaza asupra acestei linisti propria frica. Tipetele victimelor lor le rasuna in urechi.
    Chiar daca sunt uitati si ceilalti, omenirea are nevoie de oa astfel de regenerare prin uitare. Freud zice poetic ca nevroza se rezolva odata cu trecerea (unei parti a) Inconstientului (etern dupa el) in Constient (supus uitarii). Se poate face o analogie cu conceptia lui relativ la aceste genertii care uita, si, prin asta, selecteaza. Acestea nu vor fi uitate de cei care au fost si inca is de partea lor.

  Cat despre poporul roman (majoritatea lui) el mai are de invatat. Nu i-a pasat si nu ii pasa in continuare. El crede ca acela care da papica are dreptate. Exista un soi de bagare egoista a capului in nisip si neimplicare in drama altuia. Inca nu are experienta sociala acest popor. Pentru multi spiritul militarist al supunerii fata de cel puternic si tiraniei fata de cel slab este singura autoritate publica cunoscuta. Nu mai pot fi reparati cu nimic. Nici cu educatie, nici cu sentinte civice, cu nimic. Poate doar cu "lumea de vis a vis".
    bye
   {http://www.members.lycos.co.uk/gabald/concept.htm - http://www.members.lycos.co.uk/gabald/concept.htm}

 Gabriel,  prietene!

 Oricum,  sensul  intial  al  pledoariei  mele  s-a  cam  pierdut  in  hatishurile
 logicii,  a  "bunului  simt",  a  "ecologismului"  si  a  civilizatiei  de  consum  -
 cu  toate  devierile  ei  defintive,  "neprihanite"  etc.etc.

 Ce  propuneam  eu  era  sa  se  faca  o  dezbatere  calma,  asumata,  responsabila  pe
 marginea  a  doua  site-uri  care-si  propun  sa  problematizeze  posibilitatea
 unui  proces  al  comunismului.  Asta-i  tot!

 Si  daca  tot  ai  adus  vorba  afirmind  ca  "Armata  e  gunoi",  iti  dau  dreptate:
 ASA  ESTE.  O  spun  din  proprie  exper ienta.  Si  sa  spun  doua  istorioare.  Una  e
 mediata,  alta  este  cu  mine  personaj.  In  1986  faceam  atletism,  semifond,  iar
 in  grupul  de  tineri  cu  care  ma  antrenam  -  pe  stadionul  central  din  Chisinau
 -  era  un  tip  proaspat  intors  din  Afganistan!  URSS  era  in  plina  desfasurare
 armata  acolo...precum  bine  se  stie  si  pe  la  noi.  Ei  bine,  multi  basarabeni
 au  fost  macelariti  acolo  de  mujahedini!  Se  stie,  amarita  republica
 moldoveneasca  a  furnizat  "multa  carne  de  tun"  spre  acel  tinut,  cu  care
 n-avea  nici  o  treaba.  Erai  tinar,  a vea  18  ani  puteai  ajunge  in  Afganistan,
 si  impuscat,  macelarit,  violat...N-are  rost  sa  continui:  EI  INDEPLINEAU
 ORDINELE  UNEI  ARMATE  IMPERIALE.  Nimic  mai  mult!  Adica  robii  unui  imperiu
 deveneau  ostasii  acelui  imperiu,  luptind  pentru  interese  obscure  si  deloc
 inocente.  Ororile  povestite  de  acel  tip  -  supravietuit,  dar  ramas  cu
 sechele  mentale  si  cu  impotenta  -  nu  se  pot  reda  aici.  Imaginatia  umana  nu
 e  capabila  sa  descrie  ce-i  poate  face  un  om  altui  om,  sau  grup  de  oameni.
 Armata  exista  spre  a  ucide  sau  pentru  a  fi  macelari ta!

 A  doua  istorie  e  legata  de  biografia  mea.  Eram  in  1988  la  Kaliningrad
 (fostul  Koenigsberg  -  nu  cred  ca  e  cineva  care  sa  nu  fi  auzit  de  acest
 orash???),  in  fortele  antiaeriene.  Izbucnise  la  Riga  o  revolta  populara,  in
 plin  proces  de  implozie  a  Imperiului  sovietic.  Si  ce  sa  vezi?!  Cei  din
 fortele  antiaeriene  au  fost  mobilizate  la  Riga,  in  caz  ca  situatia  scapa  de
 sub  control!!!  Acolo,  la  cazarma,  am  cunoscut  un  alt  moldovean  care  era  in
 "trupele  speciale"  (erau  si  pe  vremea  URSS!),  care  mi-a  martur isit  ca  ei  nu
 sunt  aici  pentru  a  fi  in  avangarda  masacrarii  populatiei  dezlantuite,  ci
 pentru  a  sta  in  spatele  nostru!  Da,  da.  Si  ca  in  caz  de  nesupunere  sa  ne
 extermine  pe  noi...Ca  de  frica,  sa  ne  determine  pe  noi  sa  hacuim  fara  mila
 populatia  pasnica  -  adica  printre  ei  puteau  fi  fratii,  surorile,
 parintii...cam  pentru  asta  foloseste  armata  sau  cel  putin  pentru  asta
 folosea  in  URSS:  sa  tina  in  friu  populatia  pasnica!!!  Noroc,  in  acel
 moment,  nu  s-a  ajuns  la  ostilitati...

 @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 Deci,   "armata  e  gunoi".

 Gabriel  Baldovin     wrote:
 >Draga  Vladimir,
 >    nu  se  poate  sa  nu-l  intelegi!
 >
 >    Probabil  ca  nu  esti  de  acord  cu  el.
 >
 >    Logica  lui  e  simpla;
 >    armata  are  arme--armele  ucid.
 >    Armata  a  tras  in  1989  pentru  a-si  apara  conducatorul  caruia  i-a  jurat
 credinta:  deci  "armata  e  gunoi"
 >    sau
 >    Armata  nu  a  tras  ,  deci  si-a  incalcat  juramantul:  deci:"Armata  e  gunoi".
 >
 >    Asta  e  dupa  logica  clasica.
 >    Nuantand  putin  problemele  situatia  e  cam  la  fel:
 >    cand  au  vazut  ca  se  prabuseste  sistemul  armata  a  fraternizat.  Au  lansat
 diversiunea  cu  teroristii  pentru  a-si  spala  crimele  de  cateva  zile  inainte.
 Iar  unii  s-au  camuflat  printre  cetateni  imprumutandu-i  de  glonate  din  teava
 pustii.    Se  zice  ca  a  fost  securitatea.  Ok  aia  a  fost  o  armata  personala.
 Tot  armata.  O  mafie  de  stat.  Cu  tot  tacamul  mafiei:  tradari,  taxa  de
 protectie  etc.

 >    Si  aici  intervine  celebrul  argument  (nonc lasic)  "nu  poti  sa
 generalizezi".
 >    Imi  cer  scuze  dar  aici  este  vorba  despre  o  sharlatanie  logica:
 >    atunci  cand  e  de  bine  generalizam:  armata.
 >    Atunci  cand  e  de  rau  spunem  ca  nu  trebuie  generalizat.
 >    Stii  ca  acesti  oameni  nu  pot  sa  aiba  o  satisfactie  profesionala
 umanista?  Care  e  scopul  muncii  lor?  Jaful  si  violul.  De  aici  a  plecat
 aceasta  institutie.

 >    Dar,  ma  rog,  eu  generalizez  si  mai  mult  decat  stadiul  "Armata  romana"  a
 conceptului.
 >    Treaba  e  ca  din  studiile  mele  de  psihologie
 (http://www.members.lycos.co.uk/gabald/dinamica.htm)  am  gasit  in  armata  ca
 principalul  vinovat  pentru  relele  din  lume.  De  la  mentalitate  la  actiune.

> [...]
 "Salvati  soldatul  Ryan"

 >    http://www.members.lycos.co.uk/gabald/dinamica.htm
 >
 >    Toate  bune
 >    gabriel  baldovin
 >

 >  Draga    Gabriel,
 >
 >    sa    fiu    foarte    sincer:    eu    nu    sesize z,    de    data    asta,
 semnificatia    acestui
 >    stencil    facut    de    tine!    Poate    explici    cumva    miza    lui?
 >
 >    Uite,    cum    isi    pun    problema    altii,    mai    la    vest    de    noi,    vezi
 mai    jos:

 >    poate    ca    unii    isi    pun    totusi    problema

 Targul  Online  de  Joburi  .  Participa  si  tu!
 http://www.myjob.ro/index.php?m=jobfair

 arhiva:  http://amsterdam.nettime.org/