Gabriel Baldovin on Wed, 28 Dec 2005 12:21:31 +0100 (CET)

[Nettime-ro] unitatea s-a mutat pe lumea de vis-a-vis

 Draga  Gabriel,

 Formula  "unitatea  s-a  mutat  pe  lumea  de  vis  a  vis"  [am  vazut  si
 stencil-ul]o  gasesc  cea  mai  inspirata  din  tot  discursul  tau!  Dar,  pe  cit  de
 mult  m-a  incintat,  m-a  si  decumpanit  prin  ambiguitatea  ei,  prin
 polisemantica  vocabulei  "unitate"...

 Te  referi  la  unitatea  dintre  oameni  sau  la  unitatea  militara,  cu  tot  ce
 tine  de  asta  realitate?    Este  o  nuanta  esentiala,  capabila  sa-ti
 consolideze  pledoaria  sau  sa  o  arunce-n  derizoriu!

 Zidurile  noastre-s  ca  noi.

   E clar ca e ambigua. Si tot c e voi face in stencils va avea acest tip de ambiguitate. Dar trebuie sa recunosc ca nu m-am gandit la nuanta ontologica a termenului. Desi, daca m-as fi gandit, tot in aceeasi formula l-as fi facut, pentru substrtul ironic. Chiar daca nu sunt de acord ca acest tip de concepte/categorii filosofice se vor muta vreodata pe lumea cealalta. Pentru ca aceste concepte universale au fost pervertiet la greu si trase de urechi de mentalitatea marxist-leninista sa devina lumesti. Dar ma bucur daca el ar putea fi interpretat si astfel; lumea de vis-a-vis poate fi si cea a uitarii date de viziunea nominalista (vezi cearta universlelor) asupra lumii (inclusiv nominalismul vilgar al capitalismului) dar si dar si cea situata pe un registru ontologic superior, substantialist, platonician.
     Dar ce am avut in minte a fost un lucru mai "lumesc" respectiv ceva in genul fostei "COOP" carora comunistii le spuneau pompos "unitati". In acest caz, mutarea pe lumea de vis-a vis ar fi insasi uitarea si "selectia naturala" acre i s-a aplicat acelei nenorocite perioade. Sau, cine stie? E posibil sa fi avut in minte si latura filosofica. In fond, spre sfarsitul vietii Ferud a ajuns la concluzia ca Eul eset in cea mai mare parte inconstient.
     Toate bune!
     http://www.members.lycos.co.uk/gabald/stencils.htm