Ruxandra Radulescu on Tue, 20 Dec 2005 17:48:52 +0100 (CET)

Re: [Nettime-ro] Atacuri impotriva bisericii

Domnule Bulat,

As dori din toata inima sa cred ca nu definiti statul
roman ca un stat religios sau, ma rog,
crestin-ortodox. Iata ca eu, cetatean al acestei tari,
nu am dat nici un mandat statului roman sa ma apere de
atei sau necredinciosi, nici macar de "indivizi care
nu cred in nimic, de oamenii fara constiinta, fara
morala, fara datorii - cind omul este "deasupra"
datoriilor, el devine capabil
CHIAR de orice..." - ca sa va citez. Nu e deloc treaba
statului sa imparta morala in stanga si in dreapta si
as ruga acest stat sa se abtina de la a-mi defini mie,
cetatean roman, dusmanii pe care dumneavoastra
presupuneti ca ar trebui sa-i am (in numele
natiunii!). Ar fi ideal, de asemenea, daca Biserica
Ortodoxa Romana si-ar re-evalua un pic morala din
perspectiva istorica inainte de a se defini drept
lumina a poporului roman, popor din care fac parte
descendentii sclavilor romi pe care manastirile i-au
detinut fara nici un pic de jena timp de mai mult de 4
secole. Sclavie pe bune, nici macar metaforica...
V-as ruga, totodata, sa aveti amabilitatea sa
renuntati la tonul superior in raspunsuri. Din punctul
meu de vedere, "d-soara joanne" s-o numi asa cand va
va spune si ea "d-sorule vladimir".
Si acum pe bune, chiar are sens sa ne legam de un
cuvant pe care l-a scris gresit un om care nu este
vorbitor nativ de limba romana (i.e. toate ironiile cu
privire la "individuali")? Un pic de decenta
intelectuala a conversatiei, va rog mult...

Ruxandra Radulescu