vladimir bulat on Mon, 28 Nov 2005 17:17:53 +0100 (CET)

[Nettime-ro] ...Despre dezordinile din Franta & greva "dascalilor" din Romania

Problema invatamintului romanesc a inceput din momentul in care s-a
reconsiderat durata perioadei de scolarizare obligatorie!

Ei bine, de acord cu tine ca nu este usor sa fii profesor, sa suporti
umulinte din partea unor elevi, salarii mizere, deconsiderare din partea
guvernului...dar mai e ceva, dar cu care nu pot fi de acord: salarizarea
uniformizata. Cred ca e timpul sa se puna bazele unei metodologii de
evaluare a profesorilor, si in conformitate cu care sa fie remunerati. NU e
normal sa i se ofere aceiasi contributie baneasca unuia care trage cu chiu
cu vai semestru dupa semestru, la egalitate cu cineva care pregateste
olimpici, premianti etc. Aici e cu adevarat de lucrat. Aici ar trebui sa se
implice autoritatea statului...

Ma bucur ca in timpul acestei greve s-au facut auzite cuvinte precum:
"demnitate profesionala", "etica", "echitate", "respect". Poate ca
invatamintul romanesc ar trebui re-evaluat sau chiar reinventat?! Oare
chiar cele 18 % cerute de "dascali" ar putea solutiona toate nevoile
acestora????

*****************************************************************************************

Nita Mocanu <cum_sa_spun_eu@yahoo.co.uk> wrote:

> Oare cine ar trebui sa se sacrifice pentru bunastarea intelectualo-
culturalo socialo- politica a ROmaniei?

>   Propria chiftuire se potriveste im mare masura domnilor  politicieni
care nu se intereseza de fapt de viitorul tinerilor elevi,  studenti care
ajung apoi profesori, si traiesc in conditii mizere, sau  cauta strategii
de supravietuire.
>   Tot politica lasa sa se intrevada in mass media o atitudine de  imi bag
piciorul in scoala ca oricum pot platii tot, de la profesor la  examene si
viitorul job.  Cool-nesul actual merge in aceeasi  directie, sa fii
profesor intri pe un teren minat, trebuie sa fii dotat  din punct de vedere
emotional cu stapanire de sine de fier, ... ca sa  faci fata elevului care
iti pune constat la incercare autoritatea. De  fapt esti uncool si tocilar
daca inveti. Iar responsabilitatea revine  tot profesorului sa te faca sa
intelegi ca trebuie sa inveti, ce nici  el insusi poate nu mai crede, dar
trebuie sa supravietuiasca cumva, sa  te faca se memorezi ceea ce trebuie
invata, sa te faca sa fii cumnite  conform unui regulament scolar, si sa
fie etic conform unor norme  stabilite de sus.
>   Cine se ghiftuieste cu 3 milione lei pe luna?
>
>   Ar trebui inventata o noua religie, religia celor care educa, in  post
negru pentru viitorul Terrei. In saracie pentru evolutie si  progres. Cu
dragoste intorcand obrazul la toate injuriile si  loviturile, va iubesc
dragi elevi, oameni, politicieni, afaceristi,  directori de scoala, mai
doriti sa stiti ceva? Va stau la dispozitie.  Oricand pentru neam si viata.

>  Ce valoare are implicarea emotionala a unui om care preda la scoala, ce
valoare are timpul si informatiile acordate elevilor?

>  Meditatiile sunt subzistenta profesorilor care au nevoie de venituri
mai mari de cateva milioane ca sa traiasca. Asa cum noi toti avem.

>   De ce este asa prost evaluata aceasta meserie?
>   De ce castigi mai bine ca paznic decat un profesor, sa nu mai zic de
domenii ca media, advertasing, management etc
>   Pentru ca nu educatia conteaza ci profitul. Nu ai profit din
invatamant.
>   Nu ai capital imediat de investitie, ci pe termen lung, la  competitia
din ziua de azi asta nu mai conteaza ori ai acum profit ari  mergi mai
departe si gasesti alte surse, investitia in invatamnt  inseana investitie
in oameni care vor fi eficienti dupa 10 ani... poate.
>   asta vad eu lucrurile,
>  este umilitor sa fii profesor.
>  si cu atat mai umilitor cu cat se cere gratuitate in ceea ce faci si nu
mai ai pe ce fonda caeasta gratuitate.

>  Si cred ca in posturi inalte sunt si oamnei care castica binesi extrem
de multe in unele cazuri ca profesori, universitari,rectori , este un
rezultat al educatiei devatita afacere si politica , cred eu...

>  Protestul cred ca apartine celor care fac munca de jos.
>

>Dragu David <dragu_david@yahoo.com> wrote:IN  contextul grevei generale a
cadrelor didactice din Romania, aceasta  punere in discutie a dezordinilor
din Franta mi se pare extrem de  binevenita! Caci, si la noi, germenii unei
revolte par a fi in stare de  latenta...Si sincer sa fiu, santajul acesta
practicat de asa-zisii  "dascali", indreptat implicit impotriva zilei de
maine a Romaniei, este  mai mult decat condamnabil! Ce etica sa le ceri
celor care nu se  preocupa de educatia elevilor, ci de propria ghiftuire?
Nu spun ca se  poate preda cu intestinul gol, ci sugerez ca acestia care
boicoteaza  acum sistemul educatiei din Romania nu sunt chiar niste
muritori de  foame...daca s-ar face o investigatie asupra sistemului de
spagi,  meditatii, favoruri - practicat in scoli, s-ar ajunge la concluzii
deloc favorabile "dacalilor"....