vladimir bulat on Tue, 8 Nov 2005 13:05:27 +0100 (CET)

Re: [Nettime-ro] Revoltati cu mare arta: augmentare!

Stimata doamna Carmen Barbulescu,

chiar n-are a face daca ma cunoasteti sau nu, important e ca eu personal am
la fel de multa experienta in analiza artelor plastice, cita aveti si
d-stra in ale jurnalismului cultural. Dar nu despre asta e vorba.

Ce voiam eu sa aduc in discutie in primul meu comentariu, e tocmai
profesionalismul cu care se face presa culturala la noi, in afara
publicatiilor specializate! Nu va plingeti, in acest caz, ca jurnalistii
sportivi vor papa cu timpul si spatiul(tot mai restrins)
alocat/rezervat/cedat/oferit culturii. Nu se va intimpla asta. Si stiti de
ce? Din cauza orgoliului ca foarte multi se pricep la cultura, la
reportajul cultural, legat mai mereu de cronica mondena. Cunosc bine
aceasta "parohie", caci am debutat si eu in presa inca in 1990. Public in
mod sistematc in presa de la Chisinau si Bucuresti.

In discutia concreta a materialului aparut in 'Cotidianul', nu e vorba de
un 'serviciu' pe care-l face acesta culturii, ci e chiar un proiect initiat
de publicatia respectiva spre a ne arata, noua, romanilor, care e [sau va
fi] generatia intelectuala de maine a tarii noastre. In aceasta grila de
lectura trebuie vazut sirul de artisti propus de anonimul autor cotidian!
(Poate ca-i vom afla vreodata numele?) Pentru un astfel de proiect era
nevoie de o lunga pregatire si o constiincioasa abordare, bazata pe
cercetare, ancheta, consultari. Despre asta e vorba. Caci nu avem de-a face
cu o cronicuta pasagera a unei expozitii de tineri artisti, pe cale de a se
afirma...

Prin urmare, "privirile piezise si neargumentate asupra unor fapte din
presa culturala nu ma prea amuza" - foarte sincer, nici pe mine!

ma bucur ca subiectul vi s-a parut interesant! Nimic nu e degeaba...

vladimir bulat