Vasile Ernu on Thu, 31 Mar 2005 18:24:37 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] ROMANIA LUI BASESCU APARA HEGEMONIA SUA

(din partea lui ovidiu Ovidiu Tichindelanu care nu e abonat la aceasta lista)
v.e.

corespondentul scrie:
> de mediile frustrate
> neinspirate - Fidel Castro,
> insuportbil cinism

> intreba daca nu

=======> textul nu e scris in numele nici unei
"societati civile", ci in numele meu si al ruxandrei
costescu. spre deosebire de o practica generalizata a
autorilor romani, noi nu vorbim in numele vreunui
subiect neutru abstract ori al vreunei entitati
invizibile, ca "societatea civila", sau "europa", sau
"privirea". articolul se refera la date verificabile,
din surse transparente, fata de care am luat o
pozitie. noi nu condamnam si nu cautam victime, insa e
semnificativ ca altii nu pot sa se raporteze la
prezent decit prin culpabilizare.
generalizarea operata de lista pe care o faceti se
articuleaza in numele unui subiect neutru ("stim
despre ce e vorba") care oculteaza faptele concrete la
care articolul face referire: romania este, impreuna
cu albania, singura tara care a decis marirea
contingentelor proprii in irak; initiativa de a
introduce doctrina razboiului preventiv in strategia
nationala de aparare e o aberatie oricum, dat fiind ca
aceasta doctrina a fost de la bun inceput elaborata in
mod explicit in scopul apararii hegemoniei globale a
SUA; in particular, initiativa este o aberatie dat
fiind contextul ultimei initiative militare
internationale de amploare a Romaniei. toate acestea
sint detalii concrete, de care subiectul neutru care
"stie despre ce e vorba" nu poate fugi, le poate cel
mult refula, exilindu-le ca specii modeste ale unor
generalizari supreme. impotriva unor asemenea
"intelegeri" comfortabile din fotoliu, care permit
mentinerea pasivitatii civice, nu am facut decit sa
luam o pozitie concreta.

ovidiu tichindeleanu