vladimir bulat on Thu, 31 Mar 2005 16:11:53 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] Forme cu fond, i.e. ce/cum finanteaza MCC

Dragi colisteni, si colegi de dezbateri,

faptul ca sunt din schema MCC in acest caz este irelevant - caci ma pronunt
exclusiv ca o persoana privata, ca un actor al scenei artistice, al celei
vizuale in speta. Interesant este sa vedem, totusi, ce ne ofera in materie
de politica culturala acest MCC al nostru. O schema macar a ceea ce se
doreste a se face in materie de conservare, sustinere si promovare a
culturii romanesti pe plan intern si extern. Este clar ca acum cultura nu
este o prioritate a Romaniei (cind o fi fost oare???). Si mai relevant este
sa se pronunte cit mai clar in aceste chestiuni de maxima importanta, caci
daca aflam ca exista profesiunea de "negociator in probleme de ostateci",
aseara am auzit vorbind la televizor cel putin doi dintre ei, de ce sa nu
existe si niste strategi in probleme de politica culturala? Consider ca ar
fi mult mai relevant sa le aflam lor parerea, ideile, si mai productiva ar
fi analiza acestora, decit sa ne dam noi cu presupusul cum, cit si mai ales
in ce fel MCC analizeaza si distribuie micul/mare buget alocat culturii
noastre. Pina atunci vom opera cu antagonisme maladive si paguboase gen
"independent" vs. "oficial" sau "establishment" vs. "underground" sau "bad"
vs. "good" sau "low culture" vs. "haute culture".....etc. Or, asta nu e
prea incurajator.

vladimir bulat