Vlad Nanca on Sun, 27 Feb 2005 13:09:42 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Fwd: rugaminte

Manuel Pelmus <manuelpelmus@spray.no> wrote:To: 'Vlad Nanca'
From: Manuel Pelmus
Subject: rugaminte
Date: Sat, 26 Feb 2005 16:45:13 +0200

Vlad, poti sa trimiti, te rog, acest mesaj pe lista nettime-ro. Eu l-am
trimis, dar vad ca nu intra. Merci, Manuel

Domnule Calin Dan,

Nu stiu prea bine care au fost competentele demonstrate de domnul Ion
Caramitru in timpul guvernarii CD, dar va pot confirma ca domnul
Caramitru nu a demonstrat nici cea mai mica competenta in calitate de
key-speaker la dezbaterea organizata de
Ecumest, ieri.

Masurandu-mi cuvintele, as spune ca prestatia domnului Caramitru a
fost catastrofala si jenanta. Un speech delirant, fara nici un fel de
legatura cu realitatea.

S-au desprins si cateva idei din cele spuse de domnul Caramitru:

- " finantarea nu este o problema. nu trebuie decat sa oferim un cadru
si
sa asteptam aparitia Capodoperei"

- " independentii nu pot primi
subventii din partea statului, decat daca se transorma in institutii de stat"

- " eu sint mai independent decat
dumneavoastra, aici!" si si-a batut cu degetul aratator in cap!

- " daca vreti sa fiti cunoscuti va
duceti si va platiti participarea la festivaluri"

Toate citatele sant din memorie, dar sper sa fie sterse cat mai
repede cu putinta.

Au mai existat si cateva sfaturi adresate independentilor ( la fel de
originale ca si "ideile"), precum si o evocare a vremurilor bune de
altadat' din cultura romana. Apoi au urmat numai lucruri greu de
inteles, care mi-au sporit frustrarea.

Domnul Caramitru nu a facut decat sa reformuleze o serie de clisee
referitoare la incompatibilitatea dintre a fi independent si a accesa
bani publici. Aceasta incompatibilitate a fost argumentata prin
cuvintele "nicaieri in lume nu se poate asta". Ma
intreb in care lume, sau mai bine zis pe ce lume?

In general, domnul Caramitru ne-a vorbit din "charisma", o charisma
pe care eu nu am reusit sa o observ.

Mi-as fi dorit tare mult sa nu fi fost in sala in acele momente si
brusc mi-am adus aminte de mesajul dumneavoastra de acum cateva zile.
Marturisesc ca nu inteleg motivul pentru care domnul Caramitru a
fost invitat la aceasta dezbatere.

P.S.
Nu as vrea sa se inteleaga ca toate discutiile au fost de acest
nivel. Au fost si vorbitori care ne-au spus lucruri foarte
interesante.

Manuel Pelmus

Vlad Nanca

Calea Grivitei 39, Apartament 8, Sector 1, 010703 Bucuresti ROMANIA
Tel +40 21 6504452   /  Fax +40 21 3121311  /  Mobile +40 723 240434

www.2020.ro