perjovschi dan on Tue, 22 Feb 2005 20:51:26 +0100 (CET)

[Nettime-ro] venetia

Am constatat o oarecare nervozitate dupa jurizarea pentru bienala de la Venetia. de aia raspund acestui subiect. calin dan poate sa mai astepte (si asa ma acuza a dracu tocami pe min ede lipsa de dialog)

Bineinteles ca ar fi fost bine sa existe pe site-ul minsterului un rezumat al proiectelor participante, al grilei si procedurii de selectie precum si motivatia juriului la fiecare proiect. Misto ar fi fost o stenograma (caa aia dee la PSD). Cine  fost refuzat vreodata in viata stie ca ar fi fost bine sa afle de ce.
(dupa jurizarea din 1999 proiectele au fost publicate in Artelier)

Din pacate daca rezumatul proiectelor si procedura de selectie vor apare probabil (trebuie timp munca si acordul participantilor) motivatia (cine, cui si de ce) nu. Asta a fost hotarirea comisiei si asa va ramine. Eu am dreptul sa spun ce si cum am votat eu. Dra va spun in particular. Pe viitor lucrurile se vor indrepta sper. Adica ar fi bine sa fie pe site-ul ministerului o pagina cu Bienala unde sa existe planul pavilionului, fotografii si date tehnice. O bancaa de date u proiectele propuse si proiectele cistigatoare (si din alti ani). Se poate face un film care sa fie downladabil. si cu pavilionul si cu bienala.

Acum depre concurs. Eu nu sint de acord cu afirmatia ca nu au fost proiecte interesante. Mie mi s-a parut ca acest an (nu am fost la alte jurii si nu stiu daca au mai fost concursuri dupa 1999 dar am vazut ce era in pavilion) au fost destule proiecte care au lucrat direct cu pavilionul ca spatiu dar si cu idea de pavilion, motivatia proiectelor a fost interesanta teoretic si in multe cazuri selectia artistilor a fost la fel de interesanta. Destule proiecte mi s-au parut curajoase.

Au fost 13 proiecte (din care a zburat din prima unul care nu era defapt un priect pentru bienala ci o simpla cerere de fonduri pentru o serie de filme documetare). S-au dat note de la 1 la 3 unde 1 era cel mai bine. Grila de notare prevedea printre altele  citiva  parametri a) noutatea si coerenta proiectului c) inscrirea in tema d) fezabilitatea. dar nu a fost o notare obsesiva.
Bugetul nu a contat decit marginal in discutii.

O sa va pot da curatorul si artistii. In ce priveste, tema, concept si detalii va trebui sa se ocupe ministerul sau cei care au aplicat (cred ca toti citesc lista asta sau aialalta-incepem)

Deci:
1. Curator Simona Nastac artist Mircea Roman.
2. Maria Rus Bojan artist Duo van der Mix
3. Mihnea Mircan - Florin Tudor, Kispal Szabolc, Duo van der Mix
4. Irina Cios - selectie cu cca 20 artisti
5. Attila Tordai artist Ciprian Muresan
6. Alina Serban artissti Matei Bejenaru si Ion Godeanu
7. daniel Knorr-Daniel Knorr
8. Cosmin Costinas- Cristi Pogacean + un artist din republica Moldova
9. Vlad Nanca-Vlad Nanca
10. Teodor Graur- instalatie cu lucrari de arta ceausiste
11. Murivale-Murivale
12. Stefan Rusu- selectie de artisti din republica moldova

 In functie de punctaj s-a ajuns la o runda finala unde au intrat proiectele lui Mihnea Mircan, Alina Serban, Cosmin Costinas si Daniel Knorr

dupa discutii si o noua punctare a cistigat Daniel Knorr.

Comisia a jurizat onest si fara obsesii.

dan perjovschi

am citit undeva un mesaj iroic al unui artist care cerea sa afle mai multe despre proiectele respinse si cel cistigatoir sa vada cica daca ne reprezinta pe noi si tara . Intrebarea este sa reprezinte pe noi care? iar in ce priveste reprezentarea nationala pina si ministerul culturii nu mai face o obsesie....