Valentin Panduru on Mon, 17 Jan 2005 09:13:54 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Alternativ: Eminescu..vazut de Dan C.Mihailescu(Scrieri de placere)

ALTERNATIV (www.alternativ.ro)

"Scrieri de placere"

	Sub acest nume pe coperta Dan C.Mihailescu a strans intr-o carte
mai toate randurile aparute foarte rar prin cate un ziar, randuri
ne-comandate de altcineva, randuri produse din abundenta de ganduri
provocata de cele mai multe ori si de timpul ce trece, adesea, ca
nebunu'. "Cartea, in termeni de aeroport, este o carte burduf. Un
coridor intre aventurile masinii de zburat si binecuvantarea pamantului.
Treizeci si trei de ani s-au perindat intre primul si ultimul articol..
1971 - 2004. Ei bine, dupa treizeci de ani de recenzii si cronici
literare simt ca,  pentru mine, critica nu a fost "decat" un lung ocol
prin ceilalti, catre sine. Prin frumusetile si urataniile lor, catre
amagirile mele. Prin fantasmele si adevarurile lor, catre buna mea
resemnare. M-am cam saturat de alterizare, mi-e dor de-o noua
identitate. Una pura, simpla, nemediata."

	Asa vorbeste in deschidere Dan C.Mihailescu despre cartea s-a
"Scrieri de placere" carte aparuta la Fundatia PRO 2004. Este deja stiut
faptul ca rubrica de carte de la PROTV este printre cele mai urmarite
chestii culturale de la tv. Pana la a tine cont de asta, Alternativ, ca
mai toata media in aceasta perioada, sa salute prezenta lui Eminescu in
istoria poporului roman. Nu am folosit cuvintele noastre ci ajutorul lui
Dan C.Mihailescu prin cartea de fata. In Ianuarie 1990 Dan C.Mihailescu
scria in Romania Libera despre Eminescu:"Scepticismul eminescian si
scepticismul caragilian s-au intalnit, in ce ma priveste, cu fascinatia
nihilismului funebru al lui Cioran, formand un fel de triunghi al mortii
noastre intelectuale. Sa ne intelegem: nu-mi fac nici cel mai mic titlu
de glorie din asta. Stiu bine ca, nobila, motivata, demna sau botoasa,
tacerea tot o forma de lasitate este.
In toamna lui '88 am acceptat, totusi, sa raspund unei intrebari a
revistei "Vatra": Ce inseamna Eminescu astazi? Am scris cateva pagini cu
titlul "Caragiale azi, Eminescu, poate, maine", unde aratam ceea ce...
vedea oricine, ca tot timpul nostru e copt exclusiv pentru banchetul
grotesc si ca vremea lui Eminescu trebuie recastigata o data cu - alte
recastigari. Textul nu a aparut, desigur (nu din cauza redactiei, ci a
lectorului C.C.E.S, tov. Poiana), iar prietenii din alte doua redactii
au suras cu tristete:"Nici n-are sens sa te mai agiti pentru articol. Tu
nu vezi ce se intampla?!"

http://www.alternativ.ro/citit.htm

http://www.bbc.co.uk/

This e-mail (and any attachments) is confidential and may contain
personal views which are not the views of the BBC unless specifically
stated.
If you have received it in error, please delete it from your system.
Do not use, copy or disclose the information in any way nor act in
reliance on it and notify the sender immediately. Please note that the
BBC monitors e-mails sent or received.
Further communication will signify your consent to this.