vladimir bulat on Fri, 14 Jan 2005 09:35:53 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Reactia mea (preliminara) la "F.A.Q about Steve the Great"

Cind oamenii nu au ce spune (ca nu gindesc!) recurg, cel mai adesea, la
parafraze, metonimie, ironizare, elucubratii verbale...

Domnule Popescu, am citit cu atentie convorbirea citata mai jos, si m-am
amuzat. Realmente. Atita ignoranta de cita dati dovada in ceea ce spuneti,
nu ma poate decit amuza. Totusi, imi permit sa fac o singura precizare de
elementar bun simt: canonizarea lui Stefan cel Mare s-a facut, in fapt, in
1992, nu "acum doi ani Ștefan a trecut in randul sfinților"; anul trecut
s-au sarbatorit 500 de ani de la trecerea "personajului istoric" in
nefiinta. Mai incolo, nu sunt decit vorbe de leganat miopii...si citeva
imagini descalificante pentru fiecare dintre cei ce le-a produs. E o
chestiune de morala sa dai cu maciuca in sfinti. Si-o asuma fiecare in
parte. Lucrurile cu ironizarea sunt mult mai nuntate.

Iar reactiile pe care le asteptati din partea presei, s-ar putea sa aiba un
cu totul alt efect decit cel pe care-l asteptati cu atita ardoare, unul
chiar imprevizibil.

"Arta contemporană produce de multe ori evenimente ce se constituie intr-un
protest față de derapajele statului sau ale politicienilor", fraza asta
este foarte datata si imprecisa. Mai ales ca, in acest caz ("F.A.Q about
Steve the Great"), nu sunt decit si exclusiv "derapajele" celor din
interiorul galeriei H'art...

vladimir bulat