galeria_noua on Tue, 9 Sep 2003 14:03:37 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] IDEI INTERSECTATE - vernisaj miercuri 10 septembrie ora 18:00

galeria noua / new gallery
str. Academiei 15, Bucuresti-RO
T/F: +40 21 313 511
M: +40 744 357 007
galeria_noua@icca.ro
www.icca.ro/galeria_noua
Curator: Aurora Dediu

va invita miercuri                 10 septembrie 2003, 18:00
invites you on Wednesday

la vernisajul expozitiei / at the opening of the exhibition

IDEI INTERSECTATE

 [10 septembrie - 5 octombrie 2003]

Raluca Bararu
Valentina Belea
Ioana-Teodora Chirtoaca
Mirela Craciun
Alexandra Dondera
Raluca Dumitru

   Firul care leaga proiectele celor sase tinere artiste este preocuparea lor pentru subiecte majore din arta contemporana: relatia copie / original, frumos / urat, normal / anormal, rutina zilnica / eveniment, prezent / trecut, public / privat, precum si seriozitatea cu care acestea sunt abordate.
    The link between the projects of the six young artists is their special interest for major issues in contemporary art: the relation between copy / original, beautiful / ugly, normal / unusual, daily routine / event, present / past, private / public, as well as the thoughtful approach.

    De asemenea, expozitia de la Galeria Noua marcheaza pentru toate aceste artiste un moment esential: terminarea facultatii si intrarea intr-o alta etapa a carierei lor.
Fiecare dintre ele apeleaza la medii de expresie diferite: pictura, fotografie, instalatie, carte obiect, design.

    Galeria Noua este situata in zona Piata Universitatii, pe strada Academiei nr. 15, vis-a-vis de Institutul de Arhitectura, iar expozitia Idei Intersectate poate fi vizitata pana pe data de 5 octombrie 2003, de miercuri pana duminica intre orele 11:00-19:00 / New Gallery is located in Piata Universitatii area, on Str. Academiei nr. 15 and the exhibition Idei Intersectate can be visited until October 5th, from Wednesday to Sunday: 11:00 – 19:00.

    Partener: Wasteels Voyages
    Exclusive Internet Provider: RDS
    Parteneri media: Business Review, Biz, Ziarul Financiar, Observator Cultural, Delta RFI, Balkon, http://www.bumerang.ro, Campus
    Marketing Communication: add - asociatie de tineret

    Pentru informatii suplimentare, fotografii, interviuri, achizitii va rugam sa ne contactati la urmatorul numar de telefon / For information, photos, interviews, acquisitions you can contact us at the following number  0721 880 926 – Dragos Olea

Galeria Noua este un spatiu de arta contemporana sub patronajul Primariei Municipiului Bucuresti, sprijinit de Programul Cultural Elvetian in Romania si Centrul International pentru Arta Contemporana Bucuresti / The New Gallery is a contemporary art space under the auspices of the Bucharest City Hall, supported by Swiss Cultural Programme in Romania and the International Center for Contemporary Art

***
<< “Desenul nu are un caracter intamplator, el este dirijat de tendintele personalitatii celui care il produce.”
“Eu am fost in special interesata de modul in care bolnavii psihici au reusit sa isi exprime propriile lor realitati subiective in desene si am incercat sa parcurg procesul in sens invers. Cu alte cuvinte, coreland intelesul pe care l-am dat desenelor facute de acestia cu portretele lor si aspectul mediului in care traiesc, am incercat sa
imaginez o posibila reprezentare a realitatilor intime ale oamenilor bolnavi.”>>
Ioana – Teodora Chirtoaca – “Expresia plastica a personalitatii”

<< Biletul este cel care iti permite patrunderea intr-un tip de spatiu specific, delimitat, cu reguli proprii [nu vorbiti cu soferul in timpul mersului...nu fumati...], care are ca singur scop transportul de persoane. Indivizii care uzeaza acest spatiu devin si se proiecteaza [in sensul programarii, conceperii], “calatori” ai “unei singure calatorii” .
“...Proiectul acesta este o incercare personala de a intelege si integra cotidianul sub semnul altei semnificari: rutina zilnica ca eveniment.” >>
Mirela Craciun – BILET

<< In proiectul de fata am incercat sa creez un spatiu ca mijloc de mediere a unui intreg ansamblu de experiente care au in comun faptul ca desprind continuturile lumii vizibile din starea lor de continuturi indiferente, latente si conlucreaza la integrarea acestora in sfera estetica ... Am vrut sa amplific trairile interioare ale privitorului transformandu-l intr-un virtual calator in timp ... Lucrarea in ansamblu face trimitere la colaj prin alaturarea unui obiect lucrat in tehnica traditionala a lemnului si a unor imagini deformate prin anamorfozare cu a altora ce apartin prelucrarii moderne pe computer a imaginilor.>>
Alexandra Dondera - “O altfel de masina a timpului”

<< Lucrarea “La Dumitru” analizeaza si vizualizeaza spatiul intim al familiei mele, si anume bucataria. Totul a pornit de la discutiile pe care noi le avem aici, mai ales cele din timpul mesei ... replici scurte sau foarte lungi, cu sau fara nici o legatura cu ce s-a spus inainte, obositi, plictisiti sau din contra veseli, entuziasmati ... vorbim, discutam ... ce anume? ... de toate ... ca orice alta familie din oricare alta bucatarie, dintr-un apartament obisnuit, intr-un cartier obisnuit, dintr-un oras obisnuit.>>
Raluca Dumitru – “La Dumitru”