Alexandru Patatics on Tue, 5 Feb 2002 15:47:03 +0100 (CET)

RE: [Nettime-ro] 'Open Source' - relansare // invitatie de participare

pentru membrii listei nettime-ro,
as dori sa relansez oferta de a participa la proiectul 'Open Source' in mod
practic, prin stabilirea unui 'top' de subiecte care ar putea fi considerate
cele mai semnificative pentru scena de arta contemporana (RO).

Personal, as lansa citeva subiecte, fara a avea pretentia de a alcatui un
'top', desi acest lucru ar fi util daca l-am putea face impreuna.
(pentru a genera din start un potential meta-continut dinamic, am incercat
sa orientez titlurile dihotomic)

1. invatamintul artistic academic RO // alternative independente ?
2. scena de arta RO // fluxul artistic conemporan international
3. participarea RO la cele mai importante evenimente internationale //
strategia interna
4. canalizarea resurselor (de factura externa sau bugetare) // capacitatea
reala de valorificare a acestora in cadrul actualului sistem institutional
5. comenzi sociale, achizitii etc. (un subiect deja in 'top'...) //
strategia de finantare a proiectelor contemporane individuale
6. 'lobby' cultural RO // capacitatea de reciprocitate intr-un 'parteneriat'
7. strategia MCC // strategiile ONG
8. management & documentare // 'teamwork' sau capacitate
inter-comunicationala reala
9. UAP // alternative ?
10. critic, curator, documentare // artist, activist, experimentare
11. spatiul public de expunere // alternative ?

etc.

Cele de mai sus reprezinta un grup de subiecte 'programatice' cu privire la
caracteristicile determinante generale ale scenei de arta contemporane (RO),
insa acest lucru nu inseamna ca proiectul 'Open Source' se doreste a fi in
exclusivitate dedicat unei 'cauze activiste'.
Cred ca preocuparile multora vizeaza o sfera a aplicabilitatii practice, de
creare de continut artistic, respectiv acces la mijloace sau de analiza
asupra acestora. Din acest grup de subiecte ar putea face parte urmatoarele:

1. 'obiectul' in arta contemporana de factura clasica // 'obiectul' virtual
media, net, computer
2. mediul instalatiei // mediul 'performance'
3. video, DVD, narativ // data base, CD-ROM
4. 'net' tools // web, html, flash, director
5. aplicatii 'media' in proiecte ambientale // arhitectura contemporana
6. aplicatii grafice in domeniul spoturilor TV // industria publicitara
7. instalatia 'software' // 'interfata' grafica (colaborare in echipa cu
programatori software)

etc.

PS - am primit citeva raspunsuri la proiectul 'Open Source' in particular,
pe adresa mea personala.
Tin sa multumesc in mod deosebit celor care mi-au raspuns, insa in acest fel
conceptul de la care am pornit [Open Source] nu ar mai avea sens.
Invit deci pe cei care ar dori sa propuna unele subiecte, poate total de
alta factura decit cele pe care le-am imaginat eu, sa o faca deschis pe
lista.

multumiri anticipate,
//ap