Christine Karman on Thu, 8 Oct 1998 12:15:24 +0200 (MET DST)

Re: nettime-nl: content overleg / 'portals, traffic en content'

At 11:34 8-10-98 +0200, Marleen Stikker wrote:

>......... Met name de versmelting
>tussen browser en content is interessant. Mijn filosofie is dat elke
>content zijn eigen browser moet kunnen 'meesturen'. Naar ik aannneem zal
>dat ook uiteindelijk wel de komende strijd om de browser overleven.

Content zal naar je toe komen, en zal vervolgens zelf besluiten welke
"browser-onderdelen" van elders gehaald moeten worden voordat je de content
echt kunt zien. Dat betekent dat een "browser" enige intelligentie moet
hebben, en in staat zal moeten zijn zich over het net te verplaatsen.
Het omgekeerde kan ook: je stuurt je browser op pad om content elders te
browsen en met alleen abstracts terug te komen. Ook dan heb je
intelligentie nodig in de browser (die dan geen browser meer heet) en code
die over het net kan "wandelen".

Dit systeem zal dan werken ongeacht of je een Sun computer hebt staan of
alleen een palmpilot of webtv. Het is niet alleen dezelfde user interface,
het is zelfs precies dezelfde code die er op draait.

Wie gaat de standaard zetten voor dit soort systemen? Is dat Microsoft? Of
Yahoo!? Of zijn we zelf in staat tijdig goede voorbeelden  te fabriceren?

dagdag
Christine (jini in a bottle)
--
agents on the move.....

--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder