Jeroen van Loon on Sat, 26 Sep 2015 11:33:09 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Cellout.me - het verkopen van mijn volledige DNA sequentie (380GB)

Dag allen,

Ik breng jullie graag op de hoogte van een nieuw kunstwerk, genaamd Cellout.me <http://cellout.me/>, dat ik heb gemaakt voor de twee jaarlijkse kunstmanifestatie 'Kunst aan de Schinkel' (www.kads.nl <http://www.kads.nl/>) te Amsterdam, dat morgen begint.

Voor Cellout.me <http://cellout.me/> ga ik een jaar lang mijn volledige DNA sequentie te koop aanbieden. Wanneer data het nieuwe goud zijn ben ik benieuwd naar de waarde van DNA data.
Met Cellout.me <http://cellout.me/> wil ik toekomstige vragen oproepen die de steeds maar goedkoper, sneller en toegankelijker wordende DNA sequence technologie met zich mee brengt.

Op www.cellout.me <http://www.cellout.me/> is meer informatie te vinden, een foto serie van het âbloed tot dataâ proces en tevens 4 teksten geschreven door Christieâs Amsterdam (kunst), ErasmusMC (ethiek), KPMG (big data) en Fox-IT (Cybercrime) die alle persoonlijk in gaan op de waarde van DNA data.
Deze teksten en fotoâs zijn ook te zien tijdens de tentoonstelling.

De tentoonstelling loopt tot 8 november en is te bezoeken op Sloterkade 171.

Met vriendelijke groet,

Jeroen van Loon
www.jeroenvanloon.com <http://www.jeroenvanloon.com/>