Nictoglobe on Wed, 26 Oct 2011 19:46:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Frederic Lordon: gewoon de beurs(en) opheffen!

> verbod op speculatieve handel verboden dient te worden

dit is natuurlijk klinkklare nonsense dit moet zijn:

'speculatieve handel verboden dient te worden', dhi alle handel in financiele derivaten

met excuses voor mijn ietwat melige commentaar, ik probeerde aan te geven dat buiten de 'abstrahering' aangaande de financiele wereld i.e. fictieve winstmogelijkheden en navenante vermeerdering van 'kapitaal' er een verder- en diepgaandere discussie gevoerd dient te worden die de verheerlijking van de cijfers, "digits" tegengas biedt

de 'digitalisering vd maatschappij' heeft een ver doorgevoerde 'verfremdung/verelendung' ten gevolge die door het accepteren van de monocultuur van de "digits" slechts groter en disproportioneler wordt

een daadwerkelijke revolutie heeft kans van slagen als deze 'virtuele' en bovenal 'artificiele' barriere geslecht wordt

mogelijke tactieken in deze zijn inderdaad een stringent doorgevoerd 'hacken vd machines'

machines die zich als sociaal economische entiteiten manifesteren en resulteren in een nieuw gevormde onderklasse: het 'precariaat'

juist dit precariaat houd zich vnl bezig met het onderhouden van diezelfde monocultuur. meestentijds als horigen in een Master-Slave structuur en in tegenstelling tot wat de machthebbers/eigenaren van deze structuren plegen te zeggen over de onmisbaarheid van de 'meer dan 1 miljoen zzpers'  is hun werk binnenkort weer overbodig want door dataverwerkende machines over te nemen

de weerstand/resistance dient zich dan ook bij voorkeur 'in' de machines op te houden, door middel van geprogrammeerde obstructies, in te bouwen 'failures', het oneigenlijk gebruiken van juist diezelfde machines die de economische horigheid in stand houden

bouwt uw gameboy console om tot credicardlezer, uw electrische tandenborstel tot bougie, uw wegwerpcamera tot detonator, uw chipknip tot ov kaart, uw mobiele telefoon tot multimedia projector

subvert the machine!
beat the binary divide!

"First they send their victims, then they come themselves"

Sent from my eXtended BodY