Sjoerd Jurkovich on Sat, 4 Dec 2010 05:46:25 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Wikileaks/Volkel [was: Verzamelmail, Volume 93, Nummer 1]

<knip>

> Ik vind dan ook dat onze nieuwsvoorziening een publieke nutsvoorziening
> zou moeten zijn.

Zou een al te grote afhankelijkheid van publieksfinanciering nou niet juist een politieke voorkeur in de hand werken en daarmee de onafhankelijkheid van de journalistiek verkleinen?

De opkomst van de burgerjournalistiek en bv wikileaks lijkt mij een waardevol aanbod op het bestaande apparaat dat ook niet helemaal zonder zijn fouten is. Een soort controle op de controle ;)