Patrice Riemens on Tue, 20 Jan 2009 22:24:58 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] hulde

On Tue, Jan 20, 2009 at 10:05:45PM +0100, kranenbu@xs4all.nl wrote:

> En hij had een blauwe jas aan.

En hij reed binnen met de trein.

Mwaaaooow, wat een emotie! Maar ik heb dan ook geen TV en nix gezien. Het
moet wel iets machtigs geweest zijn, net als Francois Mitterand's
verkiezingsoverwinning en intro op de Champs Elysees (rode roos in de
hand, 5e van Beethoven als achtergrondmuziek) in 1981. Dat was mijn
equivalent van het Obama moment, en dat moment nemen 'ze' me nooit meer
af, hoe "de Sphinx" later ook heeft teleurgesteld.

Rationeel neig in vele zaken met Alex eens te zijn, niet zozeer over Obama
zelf, als over de rol van de media, en de eeuwige terugkeer van de
Vereenigde Staten als onze Grote Broer, nu in welwillende gedaante. Maar
emotioneel sta ik het helemaal aan de kant van Josephine en van Rob. In
tegenstelling tot wat heel veel, m.n. 'entellegente' ;-) mensen geloven en
belijden, meestal met 'telleurstellende' resultaten als gevolg - we
blijven vriendelijk - is de politiek, in het bijzonder de democratische
politiek, eerst een zaak van het hart en pas dan van het verstand.

Hulde dus.
Of op z'n Hindisch: Zindabad! Zindabad!! Zindabad!!!

The toast is to Barrack Obama, the President of the United states of
America.
Cheers, patrizio en Diiiinooos!