Patrice Riemens on Wed, 7 Jan 2009 08:04:34 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Wanbeleid telecombedrijven

On Wed, Jan 07, 2009 at 01:40:40AM +0100, Menno Grootveld wrote:

> Jongens, dat is allemaal ontzettend kortzichtig. Natuurlijk is open
> source helemaal okee en hoop ik ook dat het de toekomst heeft, maar
> voorlopig is het nog steeds alleen maar weggelegd voor mensen met een
> beetje computerkennis en kan de functionaliteit over het algemeen niet
> tippen aan die van 'geile merken.'

En dat is nou net de grote vergissing. Het klopt nog steeds dat Free/ Open
Source Software een zekere drempel naar de gebruikers heeft, die overigens
meer gevoelsmatig dan werkelijk is (ook proprietary software heeft een
leercurve, en die kan steil zijn), maar een keer dat die overwonnen is,
zijn de gebruikers erg tevreden (vraag maar aan mensen die van M$ naar
open Office zijn overgegaan.)

Naast allerlei toeters en bellen ('functionaliteiten') werken de 'geile
merken' ook heel erg op marketing - waar je vervolgens dik voor moet
betaalen. En als het niet voldoende is gaan ze over tot FUD. Als de mensen
die blijven kopen is de bottom line inderdaad dat ze op blaren moeten
zitten. En verder kan je je natuurlijk altijd afvragen of je al die
toeters en bellen echt nodig hebt.

Cheerio, hou het simpel en warm in 2009!
patrizio en Diiiinooos! (nog steeds geen mobiel, laat staan een
I-Dinges...)