Menno Grootveld on Wed, 7 Jan 2009 00:40:36 +0100 (CET)

[Nettime-nl] Wanbeleid telecombedrijven

Heb ik laatst een iPhone aangeschaft met een leuk KPN-abonnement, blijkt
dat je dat ding helemaal niet kunt gebruiken als mobiel modem voor je
laptop! Blijkbaar heeft de telecomindustrie in goed overleg met de
fabrikanten van mobieltjes besloten dat je nog een extra
'data'-abonnement inclusief insteekkaart moet kopen om met je laptop
overal het web op te kunnen. Eerlijk gezegd vind ik dat een grof
schandaal. Tussen alle hebbedingetjes die je in de App Store van je
iPhone al dan niet gratis kunt downloaden, heb ik nog helemaal niets
aangetroffen dat het mogelijk maakt om een op mijn laptop geschreven
tekst via mijn iPhone als attachment met een e-mailtje mee te zenden.
Moet ik die teksten dan op de iPhone zelf gaan zitten schrijven? Best
handig hoor, dat touchscreen, maar voor langere teksten een crime. Kan
iemand nou eindelijk eens zorgen dat die toezichthouder (de Opta) zijn
werk goed doet?