Michael Stevenson on Fri, 12 Oct 2007 21:25:35 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Making the Spinplant Relevant: more from Friedrich Nietzsche

> Gaan jullie nu weer ophouden met die vrijwilliger
> medewerkers op te
> zadelen met overbodig werk?

Beste Kees,
In mijn post op Masters of Media beschreef ik het spinplant-geval als een
anti-Siegenthaler moment, en nam juist afstand van het (deels uit MofM hoek
gekomen) kritiek op Wikipedia. Het is helemaal niet mijn bedoeling om
Wikipedians lastig te vallen - dat staat hier helemaal buiten en bovendien
ben ik daar zelf op tegen. Linken naar een niet bestaande Wikipedia pagina
(de waarheid over de spinplant) is daarentegen een poging actief de relatie
tussen web waarheid en relevantie op te zoeken. Waar begint het een en
eindigt het ander? Een leeg Wikipedia artikel op nummer 1 in een Google
query lijkt mij een manier om dat te doen. Eén Wikipedia-test is inderdaad
genoeg voor Nettime of waar dan ook, maar ik wil duidelijk maken dat mijn
intentie anders was/is. Met deze post wil ik dan ook graag het verschil
tussen deze actie en het voorgaande spinplant verhaal uiteen zetten. (Maar
als er kritiek is op mijn google-art actie dan is die meer dan welkom!)

Michael