ReindeR Rustema on Fri, 27 May 2005 12:36:15 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] GRRRondwet

rini hartman <rini@paradigmshift.nl> wrote:

> De propaganda machine draait volop, en het is onthutsend om ernaar te
> moeten kijken.

Het is vast heel erg voor televisiekijkers. Balkenende die met onzin
argumenten de boel aan het verkopen is, heb ik begrepen. Het lijkt me
vreselijk om te moeten aanzien, vooral als je niet tegen wilt stemmen.

Ik moet mijn televisie nog steeds aansluiten op mijn schotel (kom er
niet toe wegens tijdgebrek) en heb zo dus al een half jaar geen
televisie gezien (sinds ik UPC heb opgezegd).

Mij is dat propaganda-gedoe helemaal ontgaan. Toch ben ik prima
geïnformeerd. Als ik het met televisiekijkers heb over het referendum
hoor ik een heleboel emotionele, stellige argumenten die in de teksten
die ik heb gelezen allang ontkracht zijn.

Directe democratie (referenda en dergelijke onzin) in combinatie met
televisie zijn de doodsteek voor een goed functionerende parlementaire
democratie...

--
ReindeR