Rosanne on Fri, 20 Feb 2004 15:43:56 +0100 (CET)

RE: [Nettime-nl] Karin Spaink: Orkut spot met privacy en auteursrecht

Hoi Geert,

Natuurlijk heb ik wel gelezen wat Karin, Diana en Peter schreven en
natuurlijk ben ik mij heus wel bewust van al het kwaad op de wereld en
dus ook op internet. Ik word er alleen soms een beetje moe van dat alles
altijd zo correct moet zijn. Gelukkig kon ik bijvoorbeeld een paar jaar
geleden met plezier Pokémon kaartjes verzamelen, ondanks de commerciële
bedoelingen en hoe fout dat was. Die mode vloog snel genoeg door naar de
grote massa om vervolgens bijna helemaal te verdwijnen. Zo zal het met
Orkut ook wel gaan.

Natuurlijk zijn er overal veel nuances en moet je je keer op keer af
blijven vragen of het wel verstandig is om mee te doen. Maar soms kan
dat 'oppassen' mijn vrijheidsbeleving dusdanig beperken, dat ik mij
haast krampachtig ga gedragen. En dat zou jammer zijn.
Als ik door de gegevens die ik over mijzelf verspreid bij Orkut of het
verzamelen van AH-bonuspunten een bepaalde baan niet zou krijgen,
vermoed ik dat dat sowieso een baan is die ik liever niet heb.
Natuurlijk heb je zelf de verantwoordelijkheid om te weten wat je wel en
wat je niet met de wereld wil delen, net als wanneer je dronken aan de
toog hangt.

Rosanne