Erik van Heeswijk on Tue, 8 Jan 2002 01:12:02 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] VP, V2, P2P, RMA, N5M, ECB...

Beste Richard en anderen,

Even nog een paar kleine puntjes, ter correctie en overpeinzing:
- Allereerst bestaat Focus-In wel uit wat meer mensen dan ik. Sterker
nog,
  ik ben verreweg de minst geniale.
  http://www.focus-in.nl/info/makers/

- Ik heb mezelf beloofd even niets te zeggen over Bevelander, tenzij
daar een hele goede reden voor is. Dat heeft zijn oorsprong in:
http://www.onlijn.nl/editie/0002/index.htm#artikel1 en de fijne bijna
juridische uitlopers ervan. Ik weet niet wat je met de beste jongen hebt
maar ik kan wel zeggen dat de uitspraak "misschien heeft hij wel het
beste met DDS en de sector voor" mij enigszins komisch voorkomt (toch de
beste wensen Martijn).

- Ik ben blij dat mijn suggestie van de meer wederzijdse bevruchting je
aanspreekt, Richard, maar in feite zegt het natuurlijk bitter weinig dat
wij dat even samen besloten hebben. De instituten moeten zich gewoon
eens beraden, vermoed ik. Maar ik vrees (maar misschien ben ik een
pessimist in die dingen) dat ik de dag dat de overheid en de
gerenomeerde instituten me (of mensen met meer verstand en invloed)
erover bellen niet meer ga meemaken. En ik ben nog van plan zo'n 25 jaar
in de internetsector te werken en mijn gouden horloge te incasseren (en
dat gaan we halen, mensen, kom op!).

NB Ik heb een tijd geleden al eens met een paar hogescholen de afspraak
gemaakt dat beginnende netkunstenaars zichzelf en hun project op onze
drukke pagina's met een verhaaltje, een plaatje en een linkje konden
voorstellen. Op Focus-In, Op Onlijn. Hoe en waar dan ook. Misschien dat
er daarna nog meer partijen voor te vinden waren. Wij hebben leuke links
en content, zij hun publiek. Oersimpel en effectief. Dat leek hen
(docenten, bestuurders, kibitzers) allemaal een prachtig idee. Ze zouden
snel hun site bouwen en bellen als de eerste projecten een feit waren.
Nooit meer iets van vernomen.

groetjes
Erik van Heeswijk
Hoofdredacteur Focus-in en Onlijn