Richard Reekers on Sat, 5 Jan 2002 16:13:01 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] VP, V2, P2P, RMA, N5M, ECB... dah

Ha  b.o.b. en Nettime-nl,

Erik van Heeswijk sprak in zijn startbericht over een hele trits van "gerenommeerde instellingen", zie ook de onzinnige onderwerptitel.

Grofweg zijn de instellingen die hij bedoelt in te delen in twee categorien; de (e-)kunstzinnige platforms / ontwikkelingsorganisaties  zoals De Waagh en V2_Org, en de intermediairen tussen landelijke en lagere overheden. De laatste tijd komen deze vooral met projecten op elkaars terrein.

Loop ze stuk voor stuk allemaal eens na, projecten én organisaties, en je zal zien dat ze allemaal "recht van bestaan" hebben, in het subsidielandschap van de landelijke en locale overheden. Ze hebben betekenis voor (zelfbetaalde) initiatieven die er in navolging komen. (mediagebruik, technologieen,
voorbeeldfuncties whatever)

Als Yoyo/b.o.b en Van Heeswijk er wat op aan te merken hebben, moeten ze weten waar ze over praten. Of althans dat in deze e-discussie naar voren laten komen. Schoppen kunnen we allemaal, maar VERANTWOORD geweldgebruik blijft vaak achterwege.  En niet alleen op Nettime  :-(  maar dat terzijde.

Helemaal mooi zou een alternatief zijn; om daarmee te komen. Dat zie ik hier ook veel en veel te weinig. Criticasters genoeg, maar bouwen ho maar.  Dames en heren, neem uzelve toch niet zo serieus. Het is toch altijd anders dan u denkt. Maar allah, who cares nowadays.

Groetz'n,

Richard