Eveline Lubbers on Mon, 22 Oct 2001 22:48:02 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] re: re: excuses NRC

Reindert,
ik had het ook nog even bij Maurice Wessling gecheckt,
(die sinds kort van nettime-nl af is) van www.bof.nl
en hij gaf een vergelijkbaar antwoord. Zie hieronder.

Gevoelsmatig had ik de NRC ook al geschreven dat
ik principieel weigerde om met met zo'n database bezig
te houden...
Ik heb overigens ook nog geen antwoord op de vraag hoe
ze dan aan mijn adres zijn gekomen. Dus wordt vervolgd.
gr
eveline

From:           	Maurice Wessling <maurice@xs4all.nl>
Subject:        	Re: nog vraagje

At 15:27 22-10-2001 +0200, you wrote:

>Op de internetsite: www.e-mps.org kunt u uw e-mailadres achterlaten in een
>wereldwijde unsubscribe database, zodat u in de toekomst geen commerciële
>emailberichten meer ontvangt.
>
>hoi maurice,
>wat weet jij van deze service, is het wat, of is het ook
>weer zo'n verkapte spam-leverancier?

Dat is een opt-out service van the-dma.org (direct marketing association).
De Nederlandse Associatie voor Direct Marketing (dmsa.nl) verwijst ook naar
die service.  De leden van dmsa.nl moeten zich aan de code voor spam houden
(VORe, zie op hun site onder zelfregulering) en beloven de opt-out lijst
van e-mps.org in hun adres bestand te verwerken.

Dit is het standaard direct marketing spam antwoord: we hebben
zelfregulering, we hebben een opt-out. Je moet je opt-out trouwens elk jaar
vernieuwen.

Abfab (het bedrijf dat de spam voor PCM verstuurt) zegt gebruik te maken
van e-mps.org.

maurice