Francisco van Jole on Thu, 13 Sep 2001 17:37:30 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Wat betekenen de aanslagen in Amerika?

----- Original Message -----
From: "Karin Spaink" <kspaink@xs4all.nl>
To: <nettime-nl@nettime.org>
Sent: Thursday, September 13, 2001 5:13 PM
Subject: Re: [Nettime-nl] Wat betekenen de aanslagen in Amerika?

> Een inhoudelijke bijdrage naar deze lijst sturen lijkt me
> *precies* een poging tot gedachtenwisseling. Jouw gekat
> echter niet.

Ik ben blij dat mijn oninhoudelijke gekat bij jou nog zo'n inhoudelijke
reactie weet los te maken.

> Gisteren hebben wel meer mensen hun werk proberen te doen,
> met meer of minder succes. Vind je nu heus dat iedereen elk
> bericht moet beginnnen met "Het is vreselijk wat in NY is
> gebeurd"? Dat kassabedienden hun spijt moeten betuigen over
> de aanslagen als ze je wisselgeld teruggeven?

Dat was inderdaad precies wat er gebeurde, zelfs onder onbekenden. En dat is
iets wat mensen siert. Je kunt daar natuurlijk wel lekker cynisch over gaan
doen maar ik vind dat juist erg menselijk. Ik was oprecht verbaasd toen ik
gisteren die zakelijke oproep van Eveline zag. Ik reageerde met een vraag
daarover maar die werd gebounced. Daarna liet ik het zitten. Vervolgens
pompte ze zonder commentaar - afgezien van een cynische opmerking over de
CIA - wat berichten over de aanslag de lijst op, waaronder een die begon met
het mogelijk delen van positieve gevoelens over de aanslag.
Dat ging mij te ver, ja.
Dat kun jij oninhoudelijk vinden maar dat zegt voor mij dan weer veel over
jouw intellectuele belevingswereld.

> Voorts handelde Evelines bericht over uit de hand gelopen
> repressie en dito acties. Dat lijkt me zelfs relevant in het
> licht van de recente aanslagen in de US: ik vrees dat
> protesten zoals in Genua in de nabije toekomst vanuit een
> paniekreactie met hardere hand worden neergeslagen dan nu al
> is gebeurd. Er zijn nogal wat mensen bezorgd dat de
> burgerrechten in de US een flinke knauw zullen oplopen - en
> mogelijk niet alleen daar. Over ergere opties houd ik maar
> liever mijn mond.

O je maakt je al druk over nieuwe slachtoffers? Nu reeds bekomen van de
oude?

groet,

Francisco