ReindeR Rustema on Fri, 6 Jul 2001 11:26:46 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] voor tophoppers en mopperfloppers

At 12:20 AM +0200 7/6/01, Francisco van Jole wrote:
>Gaat dit over voetbal of over politiek protest?
>
>Lastig he?

Mijn kranten zouden me kunnen helpen daar een oordeel over te vellen
door die demonstranten serieus te ondervragen over hun motieven. Dat
hebben ze niet gedaan. Als couch potatoe/media junk zou ik het
heerlijk vinden als ik die lui hartelijk uit kan lachen en verder
niet meer serieus hoef te nemen omdat het maar hooligans zijn. Net
zoals ik alles en iedereen die iets met voetbal van doen heeft niet
serieus hoef te nemen omdat er nooit een zinnig woord uit komt en ze
zich idioot uitdossen.

Maar het uitlachen van deze typetjes lukt me maar niet. Ze zien er
best eng uit in hun zwarte ninja outfits en ze beroepen zich ook nog
eens op een of andere ideologie. Intrigerend. Van de 12000
demonstranten zijn er misschien maar wel een paar honderd geweest die
het lef hadden om rotzooi te trappen maar ze komen toch voort uit die
grote kluwen onduidelijke demonstranten. Wat is dat toch voor volk?

Ik kreeg in mijn mailbox al de reactie van iemand die zich herinnerde
dat NRC en Volkskrant "de provo's destijds dezelfde minachting ten
deel viel". Ze gaf er ook een hint bij over het gedachtengoed van
deze beweging: "tweedeling kan niet". Ahem, ja? What's new, pussycat?
De methodes van protest? Hooligans nadoen? Dat kan toch wel wat
origineler en toepasselijker...

ReindeR