Francisco van Jole on Fri, 6 Jul 2001 00:16:28 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] voor tophoppers en mopperfloppers

At 23:37 05-07-2001 +0200, ReindeR Rustema wrote:

>Deze
>jongelui lijken me erg gemotiveerd, ernergiek, nuchter en slim
>(bivakmutsen) in tegenstelling tot de doelloosheid, verveling en
>beneveling dat de echte hooligans kenmerkt.

Je onderschat volgens mij de hooligans. En mijn ervaring is dat het
verschil inderdaad niet zo heel erg groot is:

Bioloog en gedragswetenschapper Otto Adang, in NRC Handelsblad van 1
december 1999:

,,Er is bij dit soort evenementen vaak sprake van een kleine groep die er
bewust op uit is om een rel te creëren. Dat heeft niet per se iets met
******** te maken, het gaat gewoon om het geweld. Vaak gaat het om mensen
die al vaker zoiets gedaan hebben en daarom ervaring hebben met de manier
waarop de politie hierop reageert."

Gaat dit over voetbal of over politiek protest?

Lastig he?

vriendelijke groet,

Francisco van Jole

http://www.2525.com