Martin Sjardijn on 12 Dec 2000 09:28:23 -0000

Re: [Nettime-nl] Virtuele wereld

----- Original Message -----
From: "Rick van Dijk" <arench@daxis.nl>
To: <nettime-nl@nettime.org>
Sent: Monday, December 11, 2000 10:41 PM
Subject: [Nettime-nl] Virtuele wereld

> Als er dan geen of weinig invloed is van de virtuele op de reële wereld,
> waar maken de (free-lance)journalisten (bv Max Pam), de krantenuitgevers
> (deeplinken) en de platenmaatschappijen zich dan druk om?
>
> Groet,
>
> Rick van Dijk

Juist Rick, we zien in een nieuwe virtuele spiegel waardoor we een blik
krijgen van mondiaal zelf. Deze spiegel is net zo spectaculair als de
waterspiegel
waarin men indertijd het eigen gezicht kon zien.

Ik begrijp van Jole wel, er wordt inderdaad heel wat afgewauweld in dit
(conservatieve subsidie) land, bepaald door enkele "deskundigen". Daar gaat
hij
wat verontwaardigd tegen tekeer en dat kan geen kwaad. Het gemak waarmee
betrekkelijke eenogen in het land der blinden te eigen politieke voordele
tekeer kunnen
gaan mag m.i. niet onderschat worden. Het gemak waarmee eenmaal bepaalde
stellingen
gevolgd worden is opmerkelijk.

met groet, martin sjardijn