M. Grootveld on 8 Sep 2000 12:12:16 -0000

[Nettime-nl] Re: Nettime.nl en moderatie

At 13:46 08-09-2000, peter wrote:

> ik heb hier geen zin om te muggeziften over "wat technisch gezien
> moderatie is". ik denk dat het gewoon helderder zou zijn als in
> de tag iets zou staan als: voor subscribers ongemodereerde lijst.

En ik heb geen zin om nog langer te muggeziften over dit soort gezeur.
De tag is wat mij betreft voorlopig duidelijk genoeg. Als de abonnees
aangeven dat ze dat niet vinden of dat ze problemen hebben met de maatregel
die Michael en ik tegen spam hebben genomen, dan hoor ik dat graag. Alles
kan veranderd worden, als men dat wil.

> misschien heb je wat dat betreft gelijk, en begrijp goed dat ik niet
> twijfel aan de oprechtheid waarmee je je keuzes maakt, wat
> wel en wat niet. toch heeft de geschiedenis geleerd dat in de naam
> van moderatie rare dingen kunnen gebeuren. de mail die ik vannochtend
> via een ander adres dan mijn subscribe adres mailde, en ging over
> kwalijke praktijken van provider AOL werd in eerste instantie geweigerd.
> terwijl meteen, na mijn posting hierover, bleek dat tenminste
> een nettime subscriber deze mail graag had ontvangen.

Ik begrijp niet zo goed waar je eigenlijk heen wilt: nadat je bericht kreeg
dat je eerste posting geweigerd was, heb je toch meteen vanaf je
subscriber-adres nogmaals dezelfde URL naar de lijst gestuurd? Nou dan. Je
maakt mij niet wijs dat die paar uurtjes tussen de eerste en de tweede
posting van cruciaal belang waren voor de relevantie van het betreffende
bericht.

> met een verwijzing naar mijn eerder geweigerde mail, kan ik toch stellen
> dat het momenteel niet alleen maar troep (onnodige rommel) is dat de
> nettime abonnees niet meer krijgen, en dit maakt me nieuwsgierig wat
> ons allemaal nog meer wordt onthouden.

Ik vind dit echt een beetje gezeur en onder verwijzing naar wat ik hierboven
en in mijn eerdere mailtjes gesteld heb, beschouw ik deze discussie voor
gesloten.

Met vriendelijke groet,

Menno Grootveld