Maurice Wessling on 23 Aug 2000 14:03:46 -0000

Re: [Nettime-nl] Re: Algemene Oproep

On Wed, 23 Aug 2000, Francisco van Jole wrote:

> Dat verhaal is minder raar dan men denkt. De gehanteerde argumentatie is
> zelfs officieel beleid:
>
> "Een aantal dieren mag het gehele jaar door worden gevangen en gedood. Dit
> is echter geen jagen in de zin van de Jachtwet. Het gaat om de verwilderde
> nerts, beverrat, wasbeer, nijlgans, muskusrat, marterhond, rosse
> stekelstaart, Siberische grondeekhoorn, bruine rat, woelrat en de mol.
> Er wordt bij deze soorten in de Jachtwet niet over wild gesproken maar over
> ,,niet tot de inheemse flora behorende dieren (-) welke ter voorkoming van
> [...]

Dat doet mij denken aan een vriendin die ooit als medewerkster van
vluchtelingenwerk een aantal pas gearriveerde Ghanesen moest begeleiden.
Bij een wandeling over de gracht merkten ze de vele eenden op en vroegen
wie daar de eigenaar van was. Zonder er bij na te denken zei ze dat
niemand de eigenaar was waarop de Ghanesen besloten die avond eend te
eten. Doodsbang voor een Telegraaf  kop 'Vluchtelingen beestachtig tekeer
op grachten' wrong ze zich in allerlei bochten om het hun uit het hoofd te
praten.

'Volksnationalisten slachten onze Nijlgansen af' is misschien wel de
moeite waard :)

Maurice