Eveline Lubbers on Mon, 13 Mar 2000 12:28:14 +0100 (CET)

[Nettime-nl] Paspoort: 'Ik stem niet voor Haider'

Paspoort: 'Ik stem niet voor Haider'

Wenen/Brussel - Een Oostenrijkse student geeft zijn landgenoten een nieuwe
manier om hun afkeer van Jorg Haider uit te dragen. Voor 50 schilling (ruim 8
gulden) verkoopt hij paspoortomslagen die tegen de extreemrechtse leider zijn
gericht. 'Ik heb niet voor Haider gestemd', luidt de tekst in zeven talen.
Tweederde van de Oostenrijkers heeft niet op Haiders FPO gestemd.
PvdA-Europarlementarier Max van den Berg pleit ervoor dat Nederlandse
scholen, gemeenten en provincies via Internet actief contact zoeken met de
Oostenrijkse bevolking. Hij wil de FPO door het onderhouden van lokale
contacten geen gelegenheid geven tot stemmingmakerij.

Utrechts Nieuwsblad, 11/03 2000