Arthur Bueno on Tue, 17 Aug 1999 11:29:56 +0200

Syndicate: It is enough!

From: RadioNiN@orf.at
Subject: It is enough!
Date: Mon, 16 Aug 1999 23:25:36 +0100

Please, can somebody who speaks serb translate this to english. It is
interesting for foreign public.

Thanks.

ODGOVOR NA CIRKULARNO PISMO DOSTA JE BILO.

Zasto sam tako siguran da ovaj gad (COBI) nece pasti?
Mozda vas gnjavim, ali u zadnje vreme se svi cude zasto sam toliki
pesimista i kako sam toliko siguran da ovaj nas NAJVECI SIN nece pasti, pa
vam
zato sada svima saljem odgovor.
Ja se uglavnom bavim statistikom i u svim raspravama do sada kada se
bilo da ili ne, pokazalo se da jedino statistika pokazuje pravo stanje a ne
logika,
razum, raspolozenje ili emocije.

Evo argumenta:
Recimo u Nisu je peticiju posle svih ovih sranja potpisalo 30,000 ljudi.
Mnogi ljudi (cak i oni pametniji u opoziciji) smatraju da je to dobra cifra.

Neki moji prijatelji i ja tvrdimo da nije to velika cifra.

A Evo i zasto:
Prvo u Nisu ima bez malo 300,000 ljudi, od toga sa pravom glasa nesto vise
od
150,000, od kojih na izbore nikad ne izlazi najmanje 30,000. Od ostalih
120,000 koji povremeno ili uvek izlaze na izbore, oko 80,000 uvek izlazi na
izbore (cak i na referendume), a od njih oko 30,000 uvek glasaju za
SPS-JUL-SRS, 30,000 glasa kako vetar duva o onih ostalih 20,000+50,000
uglavnom glasa protiv rezima.
Jos 1990 godine za opoziciju je u Nisu glasalo oko 40,000 a za SPS oko
80,000. Tek 1996 su se probudili neglasaci (narocito u 2. krugu), a glasaci
SPS-a su se podelili na njih i SRS. Tako je 1996 za SPS glasalo 35,000, za
SRS oko
30,000, protiv Rezima oko 45,000 u prvom krugu, da bi u drugom svi glasaci
SRS-a dali glas Opoziciji pa je odnos bio oko 30:70 i tako je Opozicija
pobedila.
Sve ove brojke imam i precizno tacne ako ih bas zelite. Ovde sam ih samo
okvirno naveo, ali poenta je sledeca:
1) Opozicija moze da pobedi samo ako ima isti izborni zakon kao 1996 za
lokalne i ako prikupi glasove SRS-a ili onih koji nikada ne glasaju. Ne
ispuni li se bar jedan od ova dva uslova nema nista. Ako neko misli da je
sad
odnos drugaciji i da su ljudi promenili misljenje, mogu da vam kazem da je
to minorno
u celoj masi i da ce vrlo lako opet da glasaju za staru ljubav u momentu od
kad
krenu od kuce pa dok dodju da zaokruze.
Argument1:
U Nisu sada ima najmanje 5 opozicionih ili bolje rezi nerezimskih TV i
vodjena je kampanja za potpisivanje peticije, moglo je mnogo toga da se
cuje protiv rezima, policija nije pravila probleme a potpisalo je SAMO 30
HIDALJA ili 10% ukupnog stanovnista ili 20% ukupnog birackog tela sto je
VEOMA
MALO ZA OVAJ REZIM i uopste ih nije NASEKIRAO, jer je NIS opozicioni grad.
A sta da kazemo za okolinu? Gde recimo nema TV5 i NTV i gde ima samo RTS?

Argument2:
Broj ljudi koji je ranije glasao za SPS a sada ce sigurno da glasa za
Opoziciju priblizno je jednak broju ljudi koji su ranije glasali za
opoziciju a sada ne mogu i da hoce (to su oni nasi u inozemstvu + oni koji
su
poginuli ili ubijeni u predhodnim ratovima i obracunima)
Argument3:
U Nisu ima konstantno (poslednjih 10 godina) 20-30 hiljada onih koji se
stalno bune, strajkuju, protestvuju i glasaju za opoziciju. Taj broj se
ocigledno ni
posle svega nije promenio. Setite se koliko je ljudi pre 3 godine dolazilo
svaki dan na proteste.
Setite se koliko je ljudi pre 4 godine strajkovalo u EI, MIN, Angropromet,
Skoli, Zdravstvu,...
Setite se koliko je ljudi dolazilo na mitinge opozicije na trgove i u
halama, pre 3,4,5,7,9 godina.

Argument4:
Druga je stvar sto u Nisu konstantno ima oko 20 hiljada SPS-ovaca i jos
toliko vadikala, i sto ovi prvi uglavnom cute i nigde ih nema kad je rezim
OUT, ali zato jos u prvim jutarnjim casovima zure da glasaju. Takvi ljudi
uglavnom nikad nece ni da promene misljenje (da smo u nekoj drugoj
zemlji ne bih ni zahtevao da menjaju misljenje, ali ovde ne mogu da ih
podnesem).
Argument5:
Na nivou Republike SPS+JUL+SRS imaju konstatntno oko milion i po glasaca i
se takodje nece mnogo promeniti. SPO je imao oko 700-800 hiljada, sve ostalo

je islo ostalim strankama. Bitna stvar: SPS sa 1,5 milona glasaca (sto je
tek negde oko 20%
birackog tela ili oko 30-45% onih koji izlaze na izbore) stalno VLADA. To
jedan
apsurd, ali je logican. Najpre SPS voleli mi to ili ne diktira uslove,
rokove i
nacine izbora (a Opozicija uglavnom pristaje) i mnogo se ozbiljnije i
detaljnije za njih sprema (ne mislim tu na kampanju i pare, nego na analizu
raspolozenja birackog tela), tako da uvek unapred zna i pogadja sve izborne
rezultate pa tako i kroji izborne zakone i pravila igre.
Argument6:
Opozicija (ako tu racunamo i SPO) nazalost ima konstatno aktivnih oko Milion

i 300 hiljada glasaca, i jos nekih milon pasivnih. Ako racuna samo na
konstantne glasace prinudjena je da bude ujedinjena da bi osvojila nesto
manje poslanika od Rezima. U slucaju da nije ujedinjena broj poslanika ne
opada matematickom logikom nego mnogo brze, jer su takvi izborni zakoni.
A u slucaju da se Opozicija ozbiljno pozabavim sa onih Milon pasivnih mogla
bi da dozvoli sebi luksuz da bude razjedinjena, sto bi dovelo do situacije
da
u Skupstini bude 4-5 partija sa po oko 50-60 poslanika i da ni jedna nema
apsolutnu vecinu, a takodje da ni bilo koje 2 nemaju apsolutnu vecinu, pa bi

koalicije morale da imaju najmanje 3 ako ne i 4 stranke. (TU racunam
SPS-JUL-SRS kao jednu).
I nakraju najbolje resenje bi bilo da Opozicija bude ujedinjena, da se
pozabavi sa onih milion pasivnih cime bi po svim izbornim zakonima oduvala
ove sa vlasti jednom zauvek. A da ne pricamo o tome sto bi IMALA VELIKU
PODSKU U NARODU ZA OVAKO NESTO I STO BI ONDA I NAROD STVARNO URADIO
NESTO ZA TAKVU OPOZICIJU.

Argument7:
Ne mogu da verujem da niko iz Opozicije ovu matematiku nije razumeo i da je
nije shvatio kao najbitniju i najvazniju stvar. Umesto da trose vreme sa
kampanjama, pljuvanjem i slicnim rabotama, dovoljno je da se svi patriotski
skoncentrisu oko stavova u Argumentu6 da skinu govna i da naprave sve
njihove
prelazno vlade i nacionalnog jedinstva i sta sve hoce, koje ce imati zadatak

da promene sve Gluposti u Svim Zakonima i Da RASPISU PRVE FER IZBORE PO FER
PRAVILIMA.

Zakljucak1:
Nismo mi cudan narod, nego smo naivan narod. Sve ovo sto toboz radi
opozicija
(Mislim na politiku vrha stranke i svadje) to radi samo iz jednog razloga:
DA
PRODUZI ZIVOT PREVAZIDJENOM REZIMU, svesno ili nesvesno svejedno nama
je sve gore i gore. Svejedno politika mnogih opozicionih stranaka je takva
da se moze
ocekivati takav rend povecavanja glasova tako da za jedno 20 godina pobede
SPS-JUL-SRS.
Ja nemam vremena da toliko cekam.

Zakljucak2:
Sada svi gundjaju protiv SM, ali se skoro svi njega i svojih subasa jos uvek

plase, i svoje probleme i frustracije iznose na ulici, pijaci, prodavnici
(zato sto je to IN), ali isto tako ponizno izvrsavaju svoj svakondevni
drzavni posao i placaju racune, slusaju subasu, ne protivurece, ne guraju se

u prve redove, paze da ne budu snimljeni i plase se da ne izgube NISTA ovaj
sluzbu i naravno u datom momentu (pretnja, strah, 3 penzije i/ili plate pred

izbore, malo mita, malo prsti) 2/3 njih ce zaokruziti nekog nebitnog
kandidata ili SPS-JUL-SRS i time produziti zivot ovom rezimu, sto
ustvari i cine svaki dan.

MOLBA1:
Zato ljudi i gospodo draga, PAZITE da vas zavara prividna situacija u
raspolozenju ljudi
NEGO udjite malo u cifre (statistiku) i psihologiju tih malih kancelarskih i

ostalih pacova i
AKO ikako mozete prenesite to i do onih koji se profesionalno bave
politikom,
ALI STVARNO ZELE PROMENE da AKO su ikako u stanju rese ovaj problem
VECITE INFUZIJE REZIMA na vreme PRE nego sto se izbori i raspisu,
KAKO se nebismo kasnije RAZOCARAVALI u narod i Opoziciju ILI
da se mi lepo pakujemo i idemo odavde, a oni neka se igraju macke i misa.

NA KRAJU Ako gresim neka me neko ispravi ali argumentovano a ne srcem,
psovkama
i pickaranjem, a najmanje drugarskim savetima i utopistickim ideologijama
u smislu nekih EVOLUCIJA i CEKANJA BOLJEG SUTRA koje nikako meni da
dodje. Ovo je moj skromni doprinos mojoj sopstvenoj a nadam se i vasoj
sudbini. Mozete ovo da smatrate i kao odgovor na cirkularno pismo: DOSTA JE
BILO

Pozdrav
Dragulj iz Nisa

Arthur Bueno
V2_Organisatie Rotterdam
Eendrachtsstraat 10
3012 XL Rotterdam
tel. 010.206.7272
fax. 010-2067274
url: www.v2.nl
fax. 010.206.7271

 Syndicate network for media culture and media art
 information and archive: http://www.v2.nl/syndicate