perjovschi dan on Thu, 20 Feb 2003 19:14:06 +0100 (CET)

Re: [Nettime-ro] o precizare

Nicolae,

intr-un text pe acest nettime spuneam de nisipul in care Atelier 35 s-a jucat cu galetusa. Eu eram unul din aia care s-a jucat pina in 89 si care regreta  (nu ca s-a jucat ci) ca n-am aruncat cu nisip in ochii multora.

Nu ma lua cu Piata Universitatii ca la revista la care lucrez de 12 ani eu spre deosebire de altii dintre noi am pastrat ceva din ce era acolo si dam cu nisip. Public si saptaminal.

N-am trait pe planete diferite. ce vedeai tu era adevarat. deosebirea este ca noi acceptam ca am trait o minciuna. Nu mai vrem sa repetam experienta.

Cind spunem situatie negociabila vorbim despre iluzia in care am trait atunci si ceva dupa aia, ca institutiile culturale care operau pe piata si mai ales cele care vor apare au obiective cu care ne vom identifica. Ca ceea ce era prost poate deveni bun si competitiv. Ca ceea ce era ridicol poate deveni macar acceptabil. Veneam dupa Revolutie si elanul comunitar a functionat masiv. Ai frecventat si tu ecoul acestui spirit comunitar (fie la noi in atelier fie in join venture-uri cu ciac si alte institutii including A35 eforie).

Progresiv identificarea nu a mai fost posibila. Nici macar prezumtia de nevinovatie. Nici macar cu tine. Am facut tot ce am putut sa asistam derapajele si sa spargem monopolul unora si altora, sa tinem usa deschisa. Am functionat cu buna stiinta ca ghimpe in coaste sau ca darimatori de clisee.

Vremea acestor lucruri a trecut. Nu intelegem arta la fel, nici practica, nici teoria si nici macar press-releas-ul.

Dupa cum spuneam a fost o iluzie. Unii platiti si altii platitori.

Comunitatea pentru noi s-a restrins functie de atitudine si grad de independenta.

Lucrarile noastre au fost cumparate in 1991 de Ministerul culturii si din impozitul lui Gradi si din al tau.

Precizarea mea se referea la data achizitiei in contextul actulei expuneri si discutii din jurul si dedesuptul expunerii.

Nicolae noi nu recunoastem autoritatea MNAC, nu sintem dispusi sa ne asociem cu acesta constructie nici un milimetru si refuzam folosirea numelor noastre in aceasta combinatie.

Cit priveste Laptaria si Libraria Noi dupa stiinta mea acestea sint institutii private si ma mira includerea lor sub aceiasi palarie si aceiasi marie. Trebuie sa recunosti ca e o performanta ca de unde nu era de loc acum arta contemporana de stat are 6 sedii...

in rest enjoy si iluzie placuta

dan

Do you Yahoo!?
Yahoo! Tax Center - forms, calculators, tips, and more