NOPCSA on Tue, 16 Apr 2002 07:53:10 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] D-soarei Luminitza Cochinescu

"Nu cred ca spre exemplu ,artistul turc ce expune acum intr-o banca renumita din centrul Viennei filme pur documentare despre transexuali a incheiat pe ascuns vreun contract care sa-i aduca beneficii cu seful asociatiei transexualilor turci sau cu patronul austriac al bancii ce sponsorizeaza si gazduieste expozitia. Incercati sa vedeti mai departe de interesele meschine proprii ale artistilor prezentarea unor imagini -document ,si acceptati implicarea subiectiva fireasca a oricarui artist ,fieca e vorba  ironie, compasiune sau detasare pentru subiectul ales ,chiar daca aceasta nu corespunde cu propria  dvs parere , care aricum ar fi buna sau rea, e in primul rand una exterioara! Luminita Cochinescu.

Aceasta este o opinie Luminitza. Problema libertatii homosexualilor in lume este departe de a fi rezolvata. Ca dovada si miile de organizatii de gay si lesbians care exista la ora aceasta pe glob si care lupta pentru drepturi egale cu heterosexualii. Se intimpla sa am prieteni foarte buni care sint homosexuali si care mi-au confirmat acelasi lucru. Exista foarte multe prejudecati fatza de ei si acest process are nevoie de timp si educatie. In anii  '90 in Statele Unite a avut loc o adevarata revolutie in acest sens si multe schimbari in acceptantza generala fatza de homosexualitate a avut loc dupa aparitia unor filme tulburatoare cum a fost Philadelphia sau a unor documentare despre Sida si discriminarea sexuala. Cazuri de discriminare sexuala la locul de munca sau in viatza monahala sau in armata au condus la procese publice si miscari sociale care au culminat cu una dintre cele mai socante demonstratii facute vreodata in fatza Casei  Albe in care aproape un milion de oameni purtau pancarte pe care scria 'Sintem peste tot". Aceasta a fost un moment de trezire pentru natiunea americana si foarte multe filme documentare sau declaratii "out of the closet" ale unor celebritati din lumea artei a contribuit la ea. Stipulatia la care s-a ajuns astazi in armata americana, in care se accepta ideea ca esti homosexual dar "don't tell" semana intr-un fel cu o stipulatie din codul roman in care homosexualitatea prin vatamare fizica nu era condamnata dar cea prin prozelitare era aspru pedepsita. Pe fondul acesta exemplul tau  cu documentarele de la Viena n-ar fi relvant nici macar atunci cind intradevar ar exista un contract intre cei care au facut expozita, cei care au sponsorat-o sau gazduit-o. Pentru ca nu este nimic de ascuns aici. Daca exemplul pe care il dai este ca sa ma sfatuiesti sa fiu mai tolerant  sau acceptant pentru ca tu ai decis ca parerile mele sint in primul rind exterioare, tot ce pot spune este ca apreciez tonul pe care ai spus-o dar nu-mi dau seama cum de ai putut sa spui o asemenea prostie. Am glumit, bineintzeles. No bad feelings!